Afstelling E5 piaggio zip betere optrek

yba0733

New Member
Ik wil graag een betere optrek op mijn zip halen zonder dat ik over de 55 KM wok grens heen ga.
Mijn setup nu is: multivar, 7,5g rollen, witte drukveer, witte trekveren. Iemand een idee wat ik hier dan het beste aan kan aanpassen?
Dacht zelf eerst aan de malossi ecu alleen dan ga ik over de 55 heen, zit nu op een 52 km/uur eventueel mag dit wel een aantal km ophoog tot de grens.
Ik heb ook nog wat gehoord over een bredere luchtbuis, maar hoe ik het lees is dit alleen interessant bij snor.
Graag hoor ik jullie advies.
 
Advertisement - register to remove this

Het feit dat je een Euro 5 scooter hebt maakt het op zich al een lastig verhaal. Ik neem aan dat het een 50cc standaard blok is?

- Multivar, witte druk- en trekveren klinkt prima. Ik vind je rollen wel wat redelijk aan de zware kant moet ik zeggen. Je zou 7.0 gram eens kunnen proberen. Maarja het ligt er natuurlijk aan op welk toerental je blok peak power geeft dus dat is moeilijk te beoordelen vanuit hier.

- Een andere luchtfilter of luchtbuis raad ik je af, want het is redelijk moeilijk te beoordelen hoe je ECU afgesteld is, en of hij zich aanpast als hij meer lucht krijgt. Bovendien geldt er "meer lucht = meer herrie". Dus kijk ermee uit, kan verdacht zijn voor politie.

Wat je wil voor sneller optrekken is meer koppel, en dat ga je eigenlijk alleen krijgen door grotere cilinders te monteren. Gecombineerd met het feit dat ie nu al 52 km/h loopt zou ik dit niet doen.

Euro 5 scooters sneller maken of grotere cilinders monteren is gewoon veel gezeik. Kijk maar even naar mijn Threads, dan zul je de discussies al voorbij zien komen betreft het opvoeren van injectiescooters.
 
Het feit dat je een Euro 5 scooter hebt maakt het op zich al een lastig verhaal. Ik neem aan dat het een 50cc standaard blok is?

- Multivar, witte druk- en trekveren klinkt prima. Ik vind je rollen wel wat redelijk aan de zware kant moet ik zeggen. Je zou 7.0 gram eens kunnen proberen. Maarja het ligt er natuurlijk aan op welk toerental je blok peak power geeft dus dat is moeilijk te beoordelen vanuit hier.

- Een andere luchtfilter of luchtbuis raad ik je af, want het is redelijk moeilijk te beoordelen hoe je ECU afgesteld is, en of hij zich aanpast als hij meer lucht krijgt. Bovendien geldt er "meer lucht = meer herrie". Dus kijk ermee uit, kan verdacht zijn voor politie.

Wat je wil voor sneller optrekken is meer koppel, en dat ga je eigenlijk alleen krijgen door grotere cilinders te monteren. Gecombineerd met het feit dat ie nu al 52 km/h loopt zou ik dit niet doen.

Euro 5 scooters sneller maken of grotere cilinders monteren is gewoon veel gezeik. Kijk maar even naar mijn Threads, dan zul je de discussies al voorbij zien komen betreft het opvoeren van injectiescooters.
Ah oke. Ik ga het is probere met andere rollen, kijken wat dit doet.

Misschien ook dat ik te veel verwacht en wil van een E5 wat ik ook veel lees is dat het of houden is wat het nu is of dat het een ander blok wordt. Of eventueel een 80CC maar volgens mij doet dit ook niet mega veel op een Iget.

Ik zal er even op terug komen hier wat het met andere rollen doet.
Post automatically merged:

Het feit dat je een Euro 5 scooter hebt maakt het op zich al een lastig verhaal. Ik neem aan dat het een 50cc standaard blok is?

- Multivar, witte druk- en trekveren klinkt prima. Ik vind je rollen wel wat redelijk aan de zware kant moet ik zeggen. Je zou 7.0 gram eens kunnen proberen. Maarja het ligt er natuurlijk aan op welk toerental je blok peak power geeft dus dat is moeilijk te beoordelen vanuit hier.

- Een andere luchtfilter of luchtbuis raad ik je af, want het is redelijk moeilijk te beoordelen hoe je ECU afgesteld is, en of hij zich aanpast als hij meer lucht krijgt. Bovendien geldt er "meer lucht = meer herrie". Dus kijk ermee uit, kan verdacht zijn voor politie.

Wat je wil voor sneller optrekken is meer koppel, en dat ga je eigenlijk alleen krijgen door grotere cilinders te monteren. Gecombineerd met het feit dat ie nu al 52 km/h loopt zou ik dit niet doen.

Euro 5 scooters sneller maken of grotere cilinders monteren is gewoon veel gezeik. Kijk maar even naar mijn Threads, dan zul je de discussies al voorbij zien komen betreft het opvoeren van injectiescooters.
Wat ik overigens wel heb is dat ie bij een koude start heel raar weg trekt. Hij loopt dan maar tot een 35 en dan stopt ie, dan moet ik het gas los laten en weer vol geven en dan gaat ie naar n 40. Dit herhaal ik dan 3x en na n minuutje ongeveer ga ik mijn goede snelheid en blijft dit ook goed. Is hier nog iets aan te doen? Bij een 2T zat hier vaak wat met een choke maar met injecties heb ik hier helemaal geen verstand van
 
Bedoel je een soort begrenzing in toeren? Want dit heb ik ook als ik koud wegrij. Dan is het net alsof hij geen toeren wil maken. Dit is een bekend injectie kwaaltje. Bij mij gaat het weg na ongeveer 7 seconden.

Oja, en over die 80cc: Het is redelijk. Ik rij nu 72cc 47mm en ik ga hem naar een 88cc 52mm zetten (90cc in de volksmond). Optrekken is aanzienlijk verbeterd maarja het is zeker niet zoals een 2 takt.
 
Ja dat denk ik inderdaad, uiteindelijk na een tijdje trekt ie ook wel door maar hij houd hem best wel lang op die 35 het gas los en weer vast gaat dan sneller om hem omhoog te krijgen

Nee prc zit er zelf aan te denken de zip als daily te houden en er een leuke 2t bij te halen.
 
Back
Top