Afstelling ark met laser x pro

Johannn

Well-Known Member
Ik heb dus een Beta Ark. Alleen varioring eruit + laser x pro (zonder prop).

Op dit moment rijdt m'n scooter gewoon in 1 keer door naar z'n top (75@teller) en trekt ie super op. Hij maakt alleen wel veel toeren (vooral bij de 20 tot 40 km/h).
M'n bougie is goed, aan m'n sproeier hoef ik dus meer te doen! M'n rolletjes waren echter wel erg licht, deze waren 3.2 gram van malossi...

Ook had ik nog oude rolletjes van Leovince liggen van 6.6 gram. Alleen hiermee maakte hij erg weinig toeren en reed hij slecht rond de 20 tot 40. En was zijn top OOK maar 75.

Ik heb nu 4.2 gram rolletjes van malossi besteld, en ik denk dat hij hiermee veel beter zal lopen. Misschien ook een hogere top..??????

EN zzou ik tot die tijd die 3.2 + 6,6 gram rolletjes kunnen mixed? Of is dit een TE groot verschil??

PS: M'n drukveer is zo te zien een zwarte veer. (Is dit een beetje goed?:P)
 
Advertisement - register to remove this

Die drukveer is nu idd nog standaard..

wat gebeurt er met een gele veer dan?

EN wat doet een nieuwe V snaar eigenlijk???

PS: Deze wie ik heb, is wel erg.. uhm.. verhard zegmaar...
 
Een snaar is altijd hard. Er zit vaak kevlar in :)
En oude/versleten snaar kan er voor zorgen dat hij gaat slippen. Dan verlies je vermogen, of gaat je krukas veel toeren maken omdat hij op een moment geen aandrijving heeft. Dit kan dus zijn dat hij daarom veel toeren maakt. Maar ik denk dat het niet het probleem is.
Een stnd drukveer kan wel, maar ik zou deze vervangen voor een sterkere en dan wat zwaardere rollen erin. Ik denk dat dit wel zal helpen :)
 
M'n V-snaar is wel een beetje krakerig...

Wanneer zie je dan wanneer een V-snaar versleten is??

En ik ga inderdaad zwaardere rolletjes proberen (van 3.2 heb ik nu 4.2 gram besteld :))

En wat is dan een iets sterkere drukveer? :)
 
Nja krakerig? Ik weet niet wat jij daar onder verstaat. Misschien dat hij uitgedroogd is?
Hoelang zit die er al in? Een versleten v-snaar zie je vrij direct. Dan zijn al die "ophoginkjes" vrij ver weggesleten, of is de snaar aan de buitenkant gewoon rot en begint te rafelen.
Een sterkere drukveer zorgt voor meer toeren. Als je dus een hele zware veer erin hebt zitten, moet hij veel meer kracht zetten om die veer in te drukken.
Als jij heel lichte rollen hebt zul je een sterkere veer moeten hebben. Je moet het met elkaar compenseren. Dus sterkere veer is vaak iets zwaardere rollen en andersom. De verhouding moet je maar net zien te vinden bij je scooter :)
 
een v-snaar slipt niet vaak als ie versleten is , bijna nooit ,dat is dus absoluut geen kenmerk van een versleten snaar.

een versleten snaar kan het hele variosysteem ontregelen doordat het systeem is berekend op een bepaalde dikte snaar , word deze te dun gaat het variosysteem zich anders gedragen en krijg je soms een dip in de overbrenging van het "vermogen".

de snaar kun je meten in dikte maar omdat de snaar niet altijd hetzelfde slijt houdt ik m meestal even naast een nieuwe , alhoewel ik nu wel uit mijn hoofd weet hoe dik een snaar er ongeveer uit moet zien.

een sterkere drukveer is in dit geval nodig om ervoor te zorgen dat het toerental wat je moet halen om deze uitlaat goed te laten lopen ook daadwerkelijk behaald kan worden maar ook belangrijk , dat ie dit toerental ook kan BLIJVEN draaien, een std drukveer word meestal "moe" of wil gewoon niet goed afgesteld worden. met een strakkere veer word meer weerstand geboden en blijft de snaar langer op een bepaald punt hangen waardoor het toerental ook langer hetzelfde blijft. het balans tussen het blijven hangen in toeren en het juist overbrengen van het "vermogen" is een zaak van gevoel en proberen ,vooral proberen....

dus een stuk of wat rollen , drukveren en trekveren kopen en testen.
 
Ok bedankt...

rollen heb ik er nu wat van besteld. Zo rond de 4 gram..

EN m'n drukveer is op dit moment nog standaard. Is dit goed?? Want hij rijdt nu opzich best goed, dus ik wil er ook niet teveel aanzitten..

Is er met een? sterkere drukveer dan kans op een hogere snelheid? Of is met een standaard drukveer ook het goede balans te vinden met rolletjes??

BEDANKT :D
 
Back
Top