geen bedoel je?
de afstelling heeft te maken met het toerental , het toerental heeft weer te maken met de afstelling van de carburatie , zo zal een scooter die veel te weinig toeren maakt minder nodig zijn dan 1 die veel toeren maakt , en al met al heeft dat vrij direct met de carb afstelling te maken dus.
je moet beide redelijk goed hebben voordat je gaan fijnafstellen.
Thx voor jullie reacties.
Ben vandaag dus de gehele dag bezig geweest met afstellen.
Gisteren al een nieuwe Dellorto 17,5mm carb gehaald.
Dus het feest kon beginnen, maar zoals al in mijn openingspost weer verzuipen bij sproeier 80.
En uit eindelijk bij 58 loopt ie goed en dus dat klopt voor geen meter.
Van alles geprobeerd, andere uitlaat, verschillende maten rollen geprobeerd, verschillende gasnaald standen, verschillende luchtschroef standen.
Maar niet mocht baten, tot dat ik dus de luchtfilter de schuld ging geven.
Hij verzoop dus eerst met een sproeier 80 en bij gas geven was het dus einde.
Ik geprobeerd zonder filter, man man wat een gasreactie ineens.
Dus daar lag het probleem.
Ik die std filter uitelkaar gehaald en zag er nog schoon uit.
Ik kijk nog eens en zie het resonatiepijpje dat wel heel nauw is.
Dus deze eruit getrokken en nog een proberen en jawel de scoot reed als een trein.
Nu moet ik alleen een oplossing zoeken voor dat resonatiepijpje.
Want die is van een hardrubber soort en uitboren werkt niet.
Want nu zonder die pijp horen de cops mij al op 3km aankomen.
En dat was nou net niet mijn bedoeling.
De setup lijkt redelijk in de buurt te komen.
Alleen van de week ff nieuwe trekveren en drukveer ophalen.
Want de scoot zit volgens mij in het beginf net onder de powerband.
En aan het einde van zijn toeren er ver boven.
10 tot 50km/h wel constante toeren maar duurt lang voor dat ie er is.
Na de 50 trek ie als een gek weg waarbij ie bij de 80 ineens ontiegelijk veel toeren heeft.
Verder niet geprobeert moet de cilinder nog inrijden
Huidige set is dus;
Airsal 70cc t6
17,5mm carb met 75 sproeier
NGK hittegraad 8 bougie
DMP terugloop uitlaat (komt een andere voor, klote ding)
STD filter (zonder resonatiepijp)
STD trekveren en drukveer (word nog aan gewerkt)
4,5gr rollen in standard variateur
Gasnaald in de 1 na onderste stand
Luchtschroef staat op 2 slagen