This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

afstel problemen.

thijs_beta_ark

Well-Known Member
eej,

ik heb nu een luchtgekoeld beta ark
heb der het volgende onder gelegd

-50cc dr
-leovinci zx
-17,5 carb
-blauwe trekveren( 2x zo sterk als orgi)
-stellingen eruit
-3,7 gram rolle

nou heb ik met 56 sproeier en 6,8 gram rollen geprobeert ma kwam die helemaal niet door. daarna heb 3,7 gram erin gedaan en met 76 en 82 sproeier geprobeert ma probleem is hij niet goed optrek (geen toeren maak) en boven de 30/40 km per uur komt die wel in 1x goed door en trek ook egt goeie dan

dus iemand enig id, welke trekveren/rolle/sproeier etc ik erin moet zette om dit probleem te verhelpen?

alvast bedankt

zit gewoon standaard drukveer in,(geel) bougie ziet er gewoon goed uit(bruin)
enige wanneer ik egt teken merkte van verzuipe is wanneer ik met 82 sproeier luchtschroef helemaal dicht had en duim beetje op de luchtfilter deed.

hoop igg iemand hier op forum een beetje zelfde setup heeft, dan had ik tenminste een beetje een richtlijn

Last edited:
Het besten is om standaart te beginnen, met de luchtschroef op 1,5 en vanuit dat punt de bougie op kleur krijgen(koffiebruin natuurlijk)

Die drukveer is geel, is dat malossi geel:7

dat weet ik dus juist niet, denk het gewoon std drukveer is,
ma ding wil gewoon de toeren niet in op een of andere manier want vanaf 30/40 vliegt die letterlijk
en ja standaard, ding is nooit standaard geweest heb ding niet lopend gekocht, zat gare 50cc onder en technigas uitlaat, carb zat helemaal geen sproeier in, dus heb momenteel totaal geen richtlijn,
collega van mij zij ik anders 68 sproeier moest pakken en luchtfilter stelling erin doen en vandaaruit verder kijke?

mmmm als je niet weet waar je moet beginnen, denk ik dat je eerst wat afstelspul moet gaan halen. Malossi geel is vaak wel een goeie drukveer.:#

Persoonlijk had ik hebo rode trekveertjes in mijn koppeling(pakt laat op rood zijn sterke veertjes)

over je sproeier kan ik ook zo niet zeggen, maar bij de schooterzaak waar je je spullen koopt kunnen ze je vast wel een richtlijn geven, en rollen zul je zelf moeten proberen, dip loos afstelen maar ook weer geen overtoeren

ps: waarmee haal jij je koppelingshuis mee los?

groetjes

werk sinds kort zelf in een scooter zaak, daar heb ik dus ook hele blok en alles gereviseerd en ben vandaag dus eens(op me vrije dag) een beetje gaan proberen af te stellen,koppeling haal ik gewoon met de luchthamer los.
kom er opzicht wel achter uiteindelijk, ma denk ken nooit kwaad om op forum eens te vragen kijke voor richtlijn, ma ik denk miss nog sterkere trekveren want in begin is gewoon bagger en als die beetje op snelheid is dan komt die opeens door en schiet die ook goed de toeren in, en dan geen eens overtoeren. me baas vond ookal raar, dus die zij ook terug naar std anders en vandaaruit gaan kijke

Ooh als je je blok kunt reviseren, hoef niemand je denk ik wat uit te leggen over afstellen:#
nee inprencipe niet,hoopte alleen op een richtlijn van iemand die zelfde setup had, ma als die der nie is dan ga ik gewoon weer terug na standaard en vandaaruit gewoon werke/afstellen tot ik de perfecte afstelling heb8)

Die is er wel, hier =P
Heb zelf:
- DR50
- Metrakit handmade
- 17,5mm dellorto
- P1 vario
- Stage6 inlaatkit

Dus komt toch vrij dicht in de buurt.
Ik heb momenteel mn luchtfilter met busje erin eronder hangen met sproeier 80, zit mooi op kleur maar wanneer ie warm is wil ie vanuit stilstand niet in toeren gaan, dus moet ietsjes kleiner denk ik zelf.
Trekveertjes heb ik nu op geel, maar dat zal denk ik richting omega zilver moeten als ik het zo goed heb uit mn hoofd.
Drukveer wit, en mn rolletjes zijn nu 4,0 3,7 zal wel goed zitten op een std. vario denk ik.