Zit er in een alu cilinder niet meer potentie qua andere uitlaat? Vraag me af waarom iedereen een roze top aanraad en geen alu. Mijn scooter winkel hier in de buurt zegt dat alu juist slijtvaster is dan gietijzer. Is een veel sterker materiaal. Hij zegt ook dat je wel een paar duizend km met een zuigertje kan doen.Roze top doen met een 19mm.
Blijft redelijk slijtvast vanwege het feit dat het een gietijzeren cilinder is.
Gilardoni en athena zijn dan vaak wel alu maar doet een roze top niet voor onder. En als je het beu bent met een yasuni R kan er altijd nog een c16 onder
Komt stukje meer bij kijken dan een ander uitlaatje wil je echt een alu cil maximaal benutten. En dan is het niet zo leuk meer qua kosten voor onderhoud en onderdelen.Zit er in een alu cilinder niet meer potentie qua andere uitlaat?
Klopt 50/50 maar als je alu dagelijks rijdt slijt het veel harder omdat het langer warm zou moeten draaien. Draait vaak wat meer toeren dan gietijzer wat voor extra slijtage zorgt. Alu is minder vergevingsgezind, dus als jij keer iets minder olie bij je mengsmering gooit vinden ze niet allemaal even fijn. En vergis je niet paar duizend kilometer heb je natuurlijk zo gereden natuurlijk.Vraag me af waarom iedereen een roze top aanraad en geen alu. Mijn scooter winkel hier in de buurt zegt dat alu juist slijtvaster is dan gietijzer. Is een veel sterker materiaal. Hij zegt ook dat je wel een paar duizend km met een zuigertje kan doen.
Buiten dat je adem moet halen en belasting betalen (soms dan) verder moet je helemaal niks he maar persoonlijk vind ik het leuker om het maximale uit een cilindertje te proberen te trekken binnen JOUW budget en JOUW wensen, want daar gaan veel mensen ook de fout in.En zou je vlinderpoort (Athena) kunnen rijden met yasuni r. Of moet je echt een alu hebben met ovale uitlaatpoort(gilardoni) om met een yasuni r te blijven rijden.
Of raad jij alu af omdat je dan echt met een c16 al moet beginnen?
Ik heb een Aerox uit "2005" met volgende setup:
Malossi sport 70cc
Merceur pen 12 krukas (c4 lagers Skf)
Yasuni r zonder begrenzingen
17,5mm carb (sproeier 96)
Standaard luchtfilter (begrenzing eruit)
6,6 gr rollen
Witte Malossi drukveer
Mhr vario set
koppeling is standaard (zwarte Malossi trekveren)
V snaar is van bando
Top is 92 gps. (Teller wijst verticaal naar onder)
Nu ben ik wel een beetje uitgekeken op deze cilinder. Lijkt erop dat ie wel goed afgesteld is maar vind hem toch te traag. (Acceleratie mag een stuk sneller). Wat vinden jullie een goede upgrade dacht aan roze top,mhr replica,gilardoni,athena. (Jos Dijkman heeft nu best gunstige prijzen namelijk.)
Wil het liefst de uitlaat zo houden. Ik ben wel bereid om van 17,5 naar bijvoorbeeld 19 of 21mm te gaan. Het is een daily maar sleutelen vind ik niet erg.
Ja op een gegeven moment is het wel genoeg. Hopelijk na deze stap. Maar het is een hobby dus het mag geld kosten en rollerbank etc hoort er allemaal bij.Weet je wat het probleem met `traag` is..? Je komende nieuwe cilinder zal over een tijd ook `traag` aanvoelen.. En zo ga je steeds verder.
Het is eigenlijk een probleem wat straks weer een probleem is.
Alleen je moet je wel jezelf realiseren dat als je meer harder wilt er ook meer herrie van af gaat komen.. Zoveel dat het steeds meer gaat opvallen tussen de rest van het publiek.. En dan komt er een dag dat je je scooter dag mag zeggen..
Vraag me af of dat de moeite die je nou doet, wel de moeite waard is..
Het is nooit genoeg, altijd sneller blijft kriebelen.Ja op een gegeven moment is het wel genoeg. Hopelijk na deze stap. Maar het is een hobby dus het mag geld kosten en rollerbank etc hoort er allemaal bij.