aerox verzuipt bij gas geven

stan helsing

Well-Known Member
als ik gas geef vallen mijn toeren weg
ik heb veel gezocht over het probleem maar kom er nog steeds niet uit
-de kabel naar mijn bougie is niet stuk
-mijn bougie is zo goed als zwart
-hij rijd wel goed met mijn choke aan
-als ik heel rustig toeren opbouw lukt het om daarna normaal gas te geven
-luchtschroef 1,5 slag open


is mijn sproeier te groot? -> bougie zwart
is mijn spoeier te klein? -> meer benzine door choke helpt
is het iets anders?-> zoja wat dan?

mvg,
Tim
 
Advertisement - register to remove this

Choke geeft meer benzine (of minder lucht bij oudere brommers), en dan rijdt hij goed. Choke uit heeft hij blijkbaar te weinig benzine. Dus wat Melf al zegt: er zit iets verstopt (als hij eerder wel goed liep) of je hebt gewoon een te kleine sproeier erin zitten.

Wat je bougie doet zegt niet zoveel omdat je met je choke zit te spelen
 
Last edited:
denk het niet als ik lang rijd (meer dan 5km ofso) heb ik er niet zo veel last meer van
maar ik zal zeker kijken of er iets vies of verstopt is !
het probleem is een beetje dat ik er geen kleinere sproeier in durf te zetten omdat te klein geen fijne gevolgen heeft en een grotere denk ik ook niet omdat mijn bougie ook voor dit probleem (te) donker was
ik kan het ook een klein beetje beinvloeden met mijn luchtstelschroef maar krijg het niet weg

mvg,
Tim
 
Ik zeg ook dat je nu een te kleine erin hebt zitten (als de sproeier het probleem is), dus je moet groter in sproeier. Dat is niet schadelijk, 1 of 2 maatjes te klein trouwens ook niet als je het alleen bij het afstellen hebt. Je merkt het vanzelf als hij begint te stotteren zit je te groot. Luchtstelschroef dichtdraaien en op 1,5 slag open zetten (half 2) en vanaf daar gewoon je carb afstellen
 
je bougie kun je nou nog weinig van op aan , eerst moet ie goed rijden..

dat ie warm minder last heeft is logisch..

gewoon groter erin zetten , gasnaald in het midden en luchtstelschroef op 1,5 slag.

sproeiers goed schoonmaken doormiddel van een luchtpistool op een compressor ..
 
Back
Top