Huzz

020
Ik reed eergisteren naar een tankstation op me aerox en toen ik me tank had getankt en me mengsmering had gemengd en 20 meter verder reed stopte mijn aerox ineens met werken. Vervolgens thuis gekregen door hem te duwen. Volgende dag keek ik even ernaar wat de probleem was en zag ik als ik ging kicken dat er geen benzine vacuumt, maar als ik zelf zuig aan de vacuum slang dan komt er wel benzine. Heb vervolgens vandaag me tank geleegd en gekeken voor eventuele viezigheid en alles schoongemaakt van de benzine filter en nog maar eens geprobeerd, maar nogsteeds vacuumde die geen benzine. Heb ook nog eens me carb uit elkaar gehaald en schoongemaakt en overal gecheckt maar niks te bekennen qua vuil. Nou ging ik weer kicken maar nogsteeds vacuumt die geen benzine. Daarna ook eebns me membraan gecheckt voor iets qua vuil maar ook niks. Heb ook eens me benzine slang en vacuum slang vervangen maar daar kwam ik ook nergens mee vooruit.

Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik dit probleem eventueel zou kunnen oplossen want zelf heb ik alles geprobeerd te doen maar ben nergens verder mee gekomen.


Dit is mijn setup:

malossi vario (5g)
Malossi witte drukveer
dellorto 17.5mm carb
Yasuni R uitlaat
std koppeling
gele trekveren
Mezoly 50cc cilinder
malossi vl12 membraan
std luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

heb je ook vacuüm (waar het vacuüm voor je kraan vandaan moet komen, meestal je spruitstuk.) (heb je ook meters voor)
zo nee: membraan sluit toch niet helemaal of 2: er ligt een krukaskeerring uit? ofwel achter je ontsteking ofwel achter je vario. hier wat WD40 op spuiten van buitenaf, kijken of dat naar binnen wordt gezogen danwel bellen blaast.
 
heb je ook vacuüm (waar het vacuüm voor je kraan vandaan moet komen, meestal je spruitstuk.) (heb je ook meters voor)
zo nee: membraan sluit toch niet helemaal of 2: er ligt een krukaskeerring uit? ofwel achter je ontsteking ofwel achter je vario. hier wat WD40 op spuiten van buitenaf, kijken of dat naar binnen wordt gezogen danwel bellen blaast.
Had gisteren nog me rollen verwisseld van me vario maar heb niet gezien dat er een krukaskeering of iets dergelijks eruit was gegaan
 
Had gisteren nog me rollen verwisseld van me vario maar heb niet gezien dat er een krukaskeering of iets dergelijks eruit was gegaan
dat bedoelde ik dus figuurlijk, sorry. hij zal er niet letterlijk "uit" liggen, maar hij kan wel lekken helaas. (langs je krukas)
 
dat bedoelde ik dus figuurlijk, sorry. hij zal er niet letterlijk "uit" liggen, maar hij kan wel lekken helaas. (langs je krukas)
Maar hoe gaat het in z’n werking als ik van buiten af moet kijken achter me vario of t lekt als ik niet kan kicken zonder de Carterkap erop?
 
Je kan ook even de carb vullen , met een andere benz slang op een kleine trechter of een flesje met een aansluiting knutselen , en dan proberen te starten. Als hij dan start zal het met de compressie / keerringen goed zitten.
 
Maar hoe gaat het in z’n werking als ik van buiten af moet kijken achter me vario of t lekt als ik niet kan kicken zonder de Carterkap erop?
bougie verwijderen (zodat je niet tegen compressie in hoeft) en van de andere kant af, dopsleutel op ratel òf stevige accuboormachine op de vliegwielmoer, boormachine even rechtsom (=moer vast) laten slingeren. hij hoeft niet aan, maar dan kan je aan de kant van je vario kijken wat je keerring doet (bellen blazen of WD40 opzuigen). als je vario en halfpoelie weer monteert kun je wel kicken of elektrisch starten en juist aan de rechterkant kijken.
 
Nieuwe benzinekraan in je tank monteren?
Die gaan geen 20 jaar mee.

Rijdt ie inmiddels al harder dan 39?
Dat is de ding dat raar was had de benzine kraan vervangen 8km geleden voordat dit probleem opliep. Maar ik ga ook nu eens testen met een Benzinekraan zonder vacuum en maar zo een dat je handmatig afsluit.

En heb nog de scooter niet kunnen testen of die harder dan 39km ging doordat dit probleem prc gebeurde toen ik het wou testen:tearsofjoy:

Heb wel me drukveer van geel naar wit veranderd, en me rollen van 4gr naar 5gr. Als ik dit probleem heb gefixt met dat vacuüm zal ik je wel updaten over de top snelheid!
 
Last edited:
En als je nou die slang dus gewoon met je mond vacuum zuigt en vervolgens 2 a 3x dubbel vouwt en een stevige tyrip erom trekt zodat het vacuum blijft start ie dan wel?

Denk verder zelf niet meteen aan een keerring die eruit ligt als je na het tanken er ineens last van kreeg. Lijkt mij eerder spruitstukje wat is gescheurd
 
En als je nou die slang dus gewoon met je mond vacuum zuigt en vervolgens 2 a 3x dubbel vouwt en een stevige tyrip erom trekt zodat het vacuum blijft start ie dan wel?

Denk verder zelf niet meteen aan een keerring die eruit ligt als je na het tanken er ineens last van kreeg. Lijkt mij eerder spruitstukje wat is gescheurd
Had met me mond aan de vacuum slang gezogen toen kwam de benzine wel gewoon. Had spuitstuk ook gedemonteerd om te checken of er daar iets mis mee was maar die was gewoon nog top ook de pakkingen waren goed.
 
Back
Top