aerox start slecht met koude motor

dieddier-g

Well-Known Member
ik heb sinds kort mijn rijbewijs gehaald en ben natuurlijk als een kind zo blij dat ik eindelijk naar school kan rijden op m'n aerox.
Maar ik denk ook mede door het koude weer als ik smiddags uit school mijn aerox wil starten dan moet ik hem een paar keer elektrisch starten voor hij pas aanslaat.
Ook als ik het met kickstart doet slaat hij niet snel aan heeft dit gewoon met de kou te maken of met wat anders ik heb een automatische choke en het 2009 model
 
Advertisement - register to remove this

Is het een tweedehandse Aerox?
Zo nee, dan even naar de dealer gaan.
Zo ja, dan moet je even controleren of je automatische choke het wel doet.

Hoe doe je dit? Simpel, je haalt als de scooter koud is de choke er even af. En zet dan je scooter aan (ik zou kicken anders heb je straks je accu leeg). Trekt het naaldje van de choke in, dan doet hij het.

Doet hij het dan nog niet, zou ik eerst de bedrading eens bekijken en anders even kijken of je een andere choke van iemand anders kunt proberen.
 
reply

Is het een tweedehandse Aerox?
Zo nee, dan even naar de dealer gaan.
Zo ja, dan moet je even controleren of je automatische choke het wel doet.

Hoe doe je dit? Simpel, je haalt als de scooter koud is de choke er even af. En zet dan je scooter aan (ik zou kicken anders heb je straks je accu leeg). Trekt het naaldje van de choke in, dan doet hij het.

Doet hij het dan nog niet, zou ik eerst de bedrading eens bekijken en anders even kijken of je een andere choke van iemand anders kunt proberen.

ja het is een tweedehands aerox maar ik denk dat het aan de kou ligt vandaag viel het hier in zeeland wel mee met de kou en nu kickte ik hem in 1 x ik starte hem wss een beetje verkeerd want m'n choke heb ik gister al gecontroleerd en werkte gwn hopen dat het nu verholpen is thx *keeping the fingers crossed*
 
Als het koud is (onder de 1°c) kan door de kou het veer systeem in je automatishe choke blijven hangen waardoor deze niet opengaat = geen extra benzine om te starten

je kan de veer eruit halen, en er dan wat vet tussensmeren (zeker niet teveel)
 
Back
Top