Aerox 2013 2 takt start niet/slecht met warme motor

Pochendammer

New Member
Beste forumleden,

Ik loop de laatste tijd (sinds het koude weer, geen idee of dit ermee te maken heeft) tegen een probleem aan met mijn Aerox. Bij een koude motor start hij in principe zonder problemen (zowel via kickstart als elektrisch), maar als ik dan even heb gereden en hem uit zet om bijvoorbeeld 5 à 10 de supermarkt in te gaan, wil hij vervolgens slecht of niet starten. Als ik dan de scooter een langere tijd (half uurtje) laat staan om kouder te worden, wil hij wel weer starten. Als hij loopt, loopt hij ook zonder enkele problemen. Ik heb dit probleem nu twee keer gehad en heb na de eerste keer ook de bougie vervangen met de gedachte dat dit het was. Deze vonkt wel en hij krijgt ook benzine.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Ik zit zelf te denken aan de ontsteking/cdi of de elektrische choke.

Scooter is helemaal standaard op de uitlaat (yasuni r) en het verwijderen van de varioring na.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Advertisement - register to remove this

Maak de Carburateur eens goed schoon , beste eens Ultrasone reinigen .
Maak de stationair sproeier een goed schoon ( door prikken met een naald ).
 
Heb de carburateur ongeveer een maand geleden volledig schoongemaakt. Ben echter wel bang dat ik de stationair sproeier toen heel iets heb gedraaid.

Kan dit misschien de reden zijn waarom hij koud wel maar warm slechter start (aangezien de choke dan anders reageert?)
 
Heb de carburateur ongeveer een maand geleden volledig schoongemaakt. Ben echter wel bang dat ik de stationair sproeier toen heel iets heb gedraaid.

Kan dit misschien de reden zijn waarom hij koud wel maar warm slechter start (aangezien de choke dan anders reageert?)
als jij de stationair sproeier toen "iets hebt gedraaid" is die regelbaar dan?, zo niet, ligt ie los en verzuipt je motor warm in het stationaire mengsel.
 
Heb je ook al eens de choke getest , dat wel helemaal de naald naar beneden gaat als hij warm wordt , en zit deze goed op zijn plek in de carb .
 
Heb je ook al eens de choke getest , dat wel helemaal de naald naar beneden gaat als hij warm wordt , en zit deze goed op zijn plek in de carb .
Hij zat de vorige keer muurvast in de carburateur. Dus ik heb hem er nog niet uitgehaald. Neem aan dat dit niet de bedoeling is bij een gurtner py12?
 
Ik heb die carb even bekeken , ziet er volgens mij uit als een normale elektr choke . Zit er aan de onderkant geen hoefijzer vormige beugel met 2 schroefjes ?
 
Je zegt dat de scooter stnadaard is op een proploze Yasuni na. Heb je geexperimenteerd met een sproeier enkele maatjes groter?
Groet,
 
Back
Top