Aerox rijdt heel raar

Kian.s

New Member
Beste

Ik heb sinds kort een aerox/mkb nitro
Bouwjaar is 1997 en heeft een top preformance 70cc cilinder met 21mm met sproeier 82 .carburateur waarvan ik het merk nergens kan vinden


klein verhaal van vooraf
Ik heb hem gekocht niet startend.ik heb toen de bougie schoon gemaakt waarmee hij draaide maar niet stationair . Stationair schroef binne gedraaid dus hij liep. Op de duur was de bougie draad uit de bobine gevalle en heb ik die er tegoei terug ik gestoke zit terug goed vast .



Nu men punt is de carburateur doet een beetje raar (of dat denk ik toch) .
Hij starte daarstraks ineens niet meer toen ik er een sproeier 78 probeerde onder te steken . Daarvoor liep ie met sproeier 82 ook vaak moeizaam . Denk hierbij aan dat ie niet optrekt aleen als je het heel heel traag doet . Als je te snel naar volta’s gaat sputtert hij heel veel. Prc of de ontsteking gebeurt niet meer goed en hij kant niet volgen met de toeren . Nu valt ie met sproeier 78 ook stil vanaf je gas geeft


Iemand tips

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de bougie kabel terug in de bobine gedaan? Ik knip er dan een stukje af 1/2 cm ofzo en doe hem er dan weer terug op. Misschien is dat het proberen waard. Als ik het goed heb draai je hem in de bobine. In het vers afgeknipte stuk bougiekabel de kabel een beetje spreiden zodat hij zeker contact maakt.
 
Hoe heb je de bougie kabel terug in de bobine gedaan? Ik knip er dan een stukje af 1/2 cm ofzo en doe hem er dan weer terug op. Misschien is dat het proberen waard. Als ik het goed heb draai je hem in de bobine. In het vers afgeknipte stuk bougiekabel de kabel een beetje spreiden zodat hij zeker contact maakt.
Ik heb er Indd een klein stuk afgeknipt maar daarna liep hij terug wel

Daarstraks wouw ik er mee rijde ree hij heleyijd vlot en reageerde ie mooi op de sproeier 78 tot ik opeens men gas los liet . Had heel de namiddag gedraaid en mooi met afkoeling ertussen . Tot ik stopte viel hij stil en wouw hij niet meer starte . Toen hij terug starte en je gas gaf viel hij meteen stil precies of hij kreeg teveel binne of verbrande niet meer goed
 
Normaal loopt hij prima stationair, maar nu stopte je met rijden en viel de motor uit? Dit begrijp ik. Dat lijkt mij dat hij dan of meer weerstand heeft dan anders om op jou stationair afstelling rond te draaien. Of toch ergens een electrische Storing/sluiting. Misschien ook wel wat anders hoor ik sluit andere dingen niet uit maar ik zou eens kijken als hij dan niet start of je wel goeie vonk heeft. Misschien iets meer werk maar zuigertje eens bekijken.
 
Normaal loopt hij prima stationair, maar nu stopte je met rijden en viel de motor uit? Dit begrijp ik. Dat lijkt mij dat hij dan of meer weerstand heeft dan anders om op jou stationair afstelling rond te draaien. Of toch ergens een electrische Storing/sluiting. Misschien ook wel wat anders hoor ik sluit andere dingen niet uit maar ik zou eens kijken als hij dan niet start of je wel goeie vonk heeft. Misschien iets meer werk maar zuigertje eens bekijken.
Kan ik Indd eens doen . Alsnog blijf ik het raar vinden hoe dit ineens kan komen . Alles ging oké en hij ree mooi tot ik stil stond en toen viel prc alles dicht . Net of hij inderdaad niks meer ontsteekt . Vanaf je hem dan ook maar iets in gang kreeg liep ie dan ook helemaal niet meer stationair
 
Back
Top