Aerox lekt koelvloeistof langs de cilinder?

Rmn--

Well-Known Member
Hee,

Ik ben net nieuwe op het forum en heb net een aerox gekocht, maar het probleem is dat hij koelvloeistof lekt.
http://img186.imageshack.us/i/dsc000539dh.jpg/

Hier is een foto van het blok en links bovenop de cilinder zie je 2 puntjes waar je een slangetje op kan zetten.
In het buisje zat dus een scheurtje, dus ik een nieuwe erop zetten en vast zetten met tailripjes :+
Ik weer een stukje rjiden en weer precies op hetzelfde plekje een scheurtje.
Zonet weer vervangen en klein stukje gereden, niks aan de hand..
En bij een groter rondje precies weer een scheurtje en alles spoot er dus weer uit.
Ik heb geen idee hoe er nou precies op hetzelfde plekje steeds een scheurtje kan komen. Na mijn gevoel zit er niks scherps.

Weet iemand misschien raad want om met een lek koelslangtje rond te rijden is ook niks!
 
Advertisement - register to remove this

Die gaan toch naar je carburateur? Dan is het in elk geval nog niet bijzonder spannend (geen kans op warm/vastlopers daardoor, tenzij je echt te lang rijdt en al je kvs weg is natuurlijk..)

Voel toch even beter of er niets scherps zit en zorg voor voldoende lange slangetjes, je blok buigt ten opzichte van je frame tijdens het rijden dus als het allemaal net net past dan heb je kans dat het dan onder spanning komt en dan op dat punt scheurt. Gewoon even netjes werken en goed kijken, en slangenklemmetjes kopen ipv tierips :)
 
Ja er zit geen knik in het slangetje, en die klemmetjes haal ik ook even.
Het slangetje gaat niet naar mijn carberateur maar gewoon 1 kant van het slangetje zit op links en andere kant zit op rechts.
Ik kan evt. wel een foto maken hoe het precies aangesloten zit enz.
 
Ja er zit geen knik in het slangetje, en die klemmetjes haal ik ook even.
Het slangetje gaat niet naar mijn carberateur maar gewoon 1 kant van het slangetje zit op links en andere kant zit op rechts.
Ik kan evt. wel een foto maken hoe het precies aangesloten zit enz.

Gebruik je hitte bestendige slangetjes? Dit is namelijk een heel warm punt en een realtief dun darmpje. Waar ook nog wat extra druk opstaat als de thermostaat dicht is.

Uit ervaring weet ik dat benzine slangetjes durven scheuren.
Dus gerbuik originele. Of hittebestendige.
 
Word je radiateur wel gewoon goed warm en zie je dat hij pompt (stroomt de kvs in het reservoir)? Ik heb namelijk eens gehad dat de pomp stuk was, waardoor hij niet meer de kvs rond pompt en het dus extreem heet word, waarna het slangetje scheurt.
 
Ja hij pompt wel gewoon want ik had het slangetje eraf en toen liet ik hem even lopen en toen stroomde alles er mooi uit.
Ik denk dat ik een iets strakkere en hittebestendige slangetje haal, dan denk ik dat het goed is want toen ik een klein stukje had gereden zonder heel veel toeren te maken, lekte die niet!
 
Ik ben naar de dealer geweest, nieuw slangetje gehaald een hardere/stevigere dus.
Aangesloten, laten warm draaien, en toen een goed stuk rijden en hij lekt nu helemaal niet meer!
Bedankt voor de tips en deze kan dicht!
 
Back
Top