Aerox lekt koelvloeistof

RikkertE

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn aerox, deze lekt koelvloeistof uit het koelhuis.
Zou dit een pakking kunnen zijn of iets anders? Iemand die me kan helpen of
hetzelfde heeft meegemaakt?
 

Attachments

  • 20160228_152937931_iOS.jpg
    20160228_152937931_iOS.jpg
    275 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn aerox, deze lekt koelvloeistof uit het koelhuis.
Zou dit een pakking kunnen zijn of iets anders? Iemand die me kan helpen of
hetzelfde heeft meegemaakt?

Hallo RikkertE,

Zit de lekkage alleen aan de onderzijde of komt het (ook) van bovenaf ?

Als het van boven komt, kan het een lekke of poreuze slang zijn.

Sowieso de slangen en aansluitingen controleren.

Zo op de foto te zien zit de lekkage alleen aan de onderzijde en dan vermoed ik toch dat het de pakking is.

Deze dien je dan te (laten) vervangen.

Succes.
 
Nee het zit alleen aan de onderkant, ik heb zo'n waterpomp revisie setje gezien en dat lijkt me wel een oplossing ik zoek alleen een handleiding hierbij, heeft iemand die?
 
Nee het zit alleen aan de onderkant, ik heb zo'n waterpomp revisie setje gezien en dat lijkt me wel een oplossing ik zoek alleen een handleiding hierbij, heeft iemand die?

Voor dit soort vragen dien je wel meer informatie over je scooter te geven.

Bijvoorbeeld:
Bouwjaar, welk model precies enzovoort.

Je kan je kenteken invullen bij de RDW voor verdere info over je scooter via onderstaande link.

https://ovi.rdw.nl/

En uiteraard ff googelen voor de technische handleiding.
 
alle roxjes zijn, voor zo ver ik het weet, allemaal hetzelfde kwa koeling. zo'n revisiesetje krijg je een paar lagertjes, een keerring, en een pakking geloof ik.
als je je waterpomphuis erafhaalt en wilt reviseren, moet je eerst je systeem laten leeglopen, boven een emmer ofzo, vervolgens dat stukje waar je slangen aanzitten kan je er afhalen met 3 boutjes, de rest van je waterpomphuis ook nog losmaken, weer 3 boutjes, en het hele zooitje uit elkaar halen en de delen vervangen met je revisiekitje.
goed kijken hoe het uit elkaar komt en zo weer in elkaar

vergeet je pakking en keerring niet in te vetten met btje 2-takt olie
 
nog wel een tip, zoek op het forum nog even de how-to voor het terug aansluiten en vullen van je koeling, want als deze een luchtbel op de verkeerde plek heeft, is het mogelijk dat je motorische problemen krijgt (warmloper). voor de rest niet te bang zijn en heel goed kijken...
 
Back
Top