Aerox koplamp en dashboard licht brandt niet.

maxo

Well-Known Member
Avond,

ik ben een leek op het gebied van elektra, dus excuses als ik iets doms zeg.

werd er vandaag op geattendeerd dat mn koplamp niet brandde, toen merkte ik op dat mn dashboardverlichting ook niet brandde.

achterlicht werkt naar behoren, knipperlicht brandt hartstikke fel. Toeter doet t.

dus dit zegt mij dat het de zekering is? Alleen staat er in een ouder topic dat dat niks met de koplamp/verlichting te maken heeft....
 
Advertisement - register to remove this

Dus, nieuwe zekering doet niks
Inmiddels in het knipperlicht ook gestopt met knipperen.
Heeft echt niemand een idee?
Ik begin persoonlijk te denken aan de spanningsregelaar
 
Ik begin persoonlijk te denken aan de spanningsregelaar
Zou kunnen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er iets scheels met de geel/rode bedrading van je stator naar je verlichting, die later over gaat in een blauw/rode draad.
Als hier iets me scheelt zal je hele of een gedeelte van je verlichting niet branden omdat je verlichting met wisselspanning werkt en niet de spanning van je accu.

Deze bedrading zorgt ook voor de inputspanning van je spanningsregelaar en als hier iets mee scheelt, wordt je accu niet meer geladen en raakt langzaam leeg zodat ook je knipperlichten uiteindelijk niet meer knipperen.
De volgende stap is dat je scooter niet meer start omdat de accu dusdanig leeg geraakt is dat je DC-cdi niet meer genoeg power heeft om een vonk te produceren aan je bougie.

Maar je kunt in ieder geval een beginnen met het onderstaande:


Spanning van de accu meten bij stil gelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental.
 
oke hier heb ik een hoop aan, ik neem aan dat je dan iets van corrosie of een los contact ofzo bedoelt bij de bedrading?
ik zal dan binnekort de spanning van de accu nameten zoals je zei
 
Back
Top