aerox hoge sproeier, lage top

aerox st@ge6

New Member
Hey ik heb een vraag over de afstelling van mijn aerox
Mijn setup:
Luchtfilter zonder prop
Polini cp 17.5 sproeier 96
Stage 6 spruitstuk+membraan
Std 50cc cil
Polini original uitlaat ontgrenst
Polini hi speed vario 6-7 gr rollen mix
Polini Blauwe drukveer


Op het moment trek ik echt hard op, maar hij heeft een top van +-65 km/u terwijl ik met precies deze setup en een mezoly uitlaat rond de 80 gps zat, hoe kan dit?

Ook vind ik sproeier 96 voor een 50cc echt ontzettend hoog dus heb overal bij m’n inlaat met remreiniger voor valse lucht gekeken maar geen reactie, is dit dat een lekke krukaskeering of is dit gewoon normaal met die 17,5 cp?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat deze setup ook best wel veel benzine zal verbruiken.

Waarom er een polini cp eronder zit is mij niet geheel duidelijk.
En ook waarom er een 17,5mm erop zit..

Heb je ook al eens geprobeerd om hem met luchtfilter prop af te stellen?
 
Denk dat deze setup ook best wel veel benzine zal verbruiken.

Waarom er een polini cp eronder zit is mij niet geheel duidelijk.
En ook waarom er een 17,5mm erop zit..

Heb je ook al eens geprobeerd om hem met luchtfilter prop af te stellen?
Zoals meerdere gekken wel eens hebben gezegd, ik wil graag proberen het meeste uit de std Cil te halen vandaar de 17,5. Ik heb hiervoor met een 17,5 del’ortho met luchtfilterprop gereden maar daarmee kwam ik alsnog op sproeier 92 uit. Nu met de cp veeeel meer trekkracht+geen lekke vlotterbak:). Maar kan dit dan aan de keerringen liggen?
 
Keerringen waarvan? En veel eruithalen en dan die uitlaat kiezen? Tussen 2 17.5mm ga je geen merkbaar verschil krijgen. Dus zal wel ergens anders aan liggen
 
krukas keerringen, ik heb de uitlaat gekozen omdat ik elke dag door de stad moet en de blauwe mannen een terugloop net iets te interessant vinden. maar om even terug te komen op mijn eerste vraag, hoe zou het kunnen dat hij sinds het vervangen van de uitlaat nog maar 65 gaat (edit: maatje van me heeft een Leo touring liggen, is dat een stuk beter?)
 
Inmiddels wat afstelwerk gedaan, ik heb er een malossi witte drukveer, 5.2gr rollen en een Doppler sx86 koppelingshuis opgedaan voor de gein. Ding trek als n beest mooi door naar de 80
 
Back
Top