Aerox die uitvalt als je gas geeft na 5 seconden

PoesjeMauw

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een Aerox standaard 50 cc. Ik was gewoon aan het rijden en toen viel opeens de motor uit (zonder herrie ofzo). Dus had ik mijn kappen erafgehaald en bleek dat de koelvloeistof erg laag was en dat er ook bijna geen olie meer in zat (erg dom eigenlijk van me). Wie weet misschien wat er aan de hand is.:?:?
 
Advertisement - register to remove this

als er bijna geen koekvloeistof meer in zat wil dat zeggen dat die ergens lekt oid..
was je te temp niet aan de hoge kant?

het kan zijn dat je cilinder warm is gelopen..
daar kom je alleen achter als je je cilinder eraf haalt..
 
- Hij moet idd olie krijgen
- En hij moet ook koeling krijgen

Dus doordat die geen olie heeft gehad is die misschien warmgelopen
En als de koeling leeg is ... misschien is je koppakking gescheurd en zit je blokje vol met koelvloeistof

Dit kan de oorzaak zijn van geen OLIE waardoor je cilindertje warm is geworden en de koppakking is gaan scheuren waardoor je koelvloeistof nu in je blok zit...

Oplossing : Cilinder eraf halen en je zult het zien wat er is gebeurd...
 
hoi,
Ik had mijn bougie erafgehaald en schoongemaakt. Ik probeerde hem daarna te starten en hij begon te lopen, maar vanaf de 20 begint hij te stotteren? Is hij niet goed afgesteld of ligt het aan de bougie die er niet zo fris uitziet?
Ook lekt er koelvloeistof bij de cilinder zou hier een nieuwe pakking moeten en loopt hij daarom slecht?
Wie kan mij helpen? :)
 
zou je denken? :+
hoort er koelvloeistof uit je cilinder te lopen? :+
nee..

tuurlijk is de kans groot dta hij daardoor slecht rijd.. als die koelvloeistof in je cilinder komt verbrand dat niet zo lekker lijkt me..

je scooter rookt ook een witte walm zeker?

haal het geheel maar eens uit elkaar :)
 
Back
Top