Aerox blaast behalve als ie warm is

twatboy

GS-Tuning Squad
Eerst maar ff mijn setup:
std. minarelli DK-Tuned
Leovincie rs (kut ding)
Dell ortho 17,5 carb
uitgeboorde std. koppeling
en afstellings zooi (rollen enzo)

Als mijn scooter koud is rijd ie heel goed. Zodra hij boven de 40 graden komt, heeft ie de eerste 50 meter een dip. Ook bij gashernemen. Bij de 70 kmpu op de teller, valt ie terug in toeren. Als ie koud is trekt ie zonder problemen door naar de 110 teller. (ongeveer 90 digi). Met afstellen al veel geprobeert, maar het maakt allemaal geen verschil. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen??

greetz Twatboy
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by twatboy
Eerst maar ff mijn setup:
std. minarelli DK-Tuned

DK-TUNED? KEN IK NIET...

Leovincie rs (kut ding)

INDERDAAD...

Dell ortho 17,5 carb
uitgeboorde std. koppeling

HUH?

en afstellings zooi (rollen enzo)

Als mijn scooter koud is rijd ie heel goed. Zodra hij boven de 40 graden komt, heeft ie de eerste 50 meter een dip.

VAAK WORDT DE HELE ZOOI BJ MINARELLI NOGAL WARM, DUS MISSCHIEN KAN EEN TOP PERFORMANCES CARTERDEKSEL UITKOMST BIEDEN... VERDER;

- CHECK JE ROLLEN
- CHECK KOELVLOEISTOFNIVEAU, MISSCHIEN WORDT HIJ TE WARM
- MONTEER EEN STERKERE DRUKVEER
- MET EEN ANDERE VARIO GAAT HET WS. EEN STUK BETER, HELEMAAL I.C.M. EEN TORQUE DRIVER OF SPEED DRIVE

Ook bij gashernemen. Bij de 70 kmpu op de teller, valt ie terug in toeren. Als ie koud is trekt ie zonder problemen door naar de 110 teller. (ongeveer 90 digi)

WIE HEEFT JOU DAT VERTELD?

. Met afstellen al veel geprobeert, maar het maakt allemaal geen verschil. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen??

greetz Twatboy

Greetz.
 
DK-Tuned ....mmm...volgens mij is die wel goed toch? :D
de koppeling zijn paar gaten in geboort zodat ie hoogtoeriger is

afstelling: 5,0 gr want 4,5 gaat de vario niet meer geheel uit
koppeling: malossi rode trekveertjes dus die staat al flink hoogtoerig
drukveer: malossi geel...is strak genoeg denk ik
tempertuur word niet hoger dan 70 graden wat normaal is dus is nix met koelvloeistof
zit een powerfilter op en normaal heb je dan 110-120 sproeier nodig maar nu heeft ie 130 zonder stotteren
dus wat ik denk dat ie ergens vuile lucht trekt...maar waar?
en waarom doet hij dit alleen als ie warm is?
carb is netjes in orde, membraan ook....misschien dat de voetpakking of koppaking lekken...maar hoe komt het dan dat ze alleen bij warme cillinder lekken?

heb btw verschillende sproeiers, rollers en trekveertjes geprobeert maar de dip blijft...

zou het kunnen dat ie bij een lekke cillinder pakking dit soort sympthonen geeft?
en zou het misschien ook kunnen komen door een slecht getunede cillinder? maar dan is het weer raar dat ie het perfect doet bij koude temperatuur

btw als ie koud is trekt ie een dr70 untuned eruit met ongeveer dezelfde setup en een stuk hogere top [tussen de 85 en 90 digi]
dus ik vind het niet slecht getuned voor me eerste cillinder :D
 
Originally posted by AEROXL'VELD
Ik heb hetselfde probleem nu check je pakking eens bij je krukas :D mijnes is namelik lek daarom heb ik sproeer 140 met filter in buddy

thnx zal het ff na gaan (we dachten nl ok al zoiets) maar het kon ook zijn dat het door verkerd tunen kwam .. maar als jij ongeveer het zelfde hebt zal het wel kloppen rmogen dus ff pakking kopen :)

grts
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Is ook niet echt normaal hoor... In Evo-Aerox van een vriend van me loopt met 94/96 gewoon goed... Sfera zit ook een 96 sproeier in...

Greetz.

allebij powerfiler ? naja iig toen die nog untuned was
powerfilter, 17.5 toen was de 104 sproeier zeker niet voldoende mijn handchoke gebruikte ik als boost :)
 
pakkingen bij krukas? keerringen :? :)

en volgens mij laat de malossi filter meer lucht door dan de hebo

iig de sproeier maten van 110-120 met malossi powerilter klopt wel. Heb er iig genoeg scoots mee afgesteld om er zeker van te zijn dat het klopt...

gasnaald op middelste stand btw,....
 
daar ben ik weer :)

We hebben er een nieuwe voetpakking ingezet omdat we dachten dat het daar aan licht maar iig heb ik de dip van 0 tot 20 nog wel de dip dat ik soms de 80 soms de 110 haal is redelijk verholpen.

weten jullie hoe ik die dip inbegin weg kan krijgen iig bedankt mzzlz.

ohwja of je nu 110 sproeier of 130 maakt geen verschil!
 
Originally posted by twatboy
daar ben ik weer :)

We hebben er een nieuwe voetpakking ingezet omdat we dachten dat het daar aan licht maar iig heb ik de dip van 0 tot 20 nog wel de dip dat ik soms de 80 soms de 110 haal is redelijk verholpen.

weten jullie hoe ik die dip inbegin weg kan krijgen iig bedankt mzzlz.

ohwja of je nu 110 sproeier of 130 maakt geen verschil!

neem een andere vario: malossi/hebo ding
 
Back
Top