aerox achterwiel slingert?

bengel

Well-Known Member
toen ik vandaag wegreed bij school, merkte ik ineens dat als ik volgas geef en dan gas loslaat dat mn achterwiel slingert.
en ik wil dit zo snel mogelijk goed hebben, want fietsen is kut.
heeft iemand misschien een idee waar ik naar moet kijken?
ik las wat over lagers?
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Moet je even kijken of je rubbertjes van je subchassis nog vastzitten ( zit een stang net boven de stang van je bok , Daar zitten 2 rubbertjes aan 2 kanten , die horen normaal tussen het montage stuk te zitten , Ze kunnen er wel is uittrillen als je te hard over een drempel gaat , heb ik ook gehad , Heel moeilijk om terug te wikken , maar als die terug zit , Slangenklem er voor zetten ( van dat grip tape op die buis plakken en dan slangenklem daarboven op )
ik hoor wel als dit de oorzaak past .

p.s je kan dit ook testen door je scooter op de bok te zetten en dan aan het stuur te wiebelen , Als je scooter lijkt op zo'n motor in zo'n spelletjes hal dat ie zo mee beweegt zit dat rubbertje waarschijnlijk los
 
nee geen helicoil , Als een buis overloopt naar een verdikking , dat heeft een vage naam , En daar ben ik tot nu toe nog steeds niet opgekomen , Heliscopisch ofzo heet het... naja je ziet wel wat ik bedoel :)
 
ik heb net even snel gekeken. en de middelste zat inderdaad een beetje los.
ik heb deze anderhalf slag strakker kunnen draaien.
ik heb direct even een rondje gereden en had het gevoel dat het over is.
als ik morgen naar school ben gereden en heb ik nix meer gevoeld dan was dit het dus.
hardstikke bedankt
 
ja dat was het probleem:D
het enige mindere is, is dat ik gisteren met de scooter gevallen (best hard ook)
maar het achterwiel is nog steeds goed:D in vergelijking met de rest:( deze kan close
echt bedankt
 
Back
Top