Aerox 70cc Airsal Yasuni R Afstelling

Sebas437

New Member
Hallo beste,

Ik ga een aerox blok opbouwen en zou graag wat afstelling willen weten aangezien ik dit niet echt kan vinden voor de airsal en yas samen
Aerox r 2008
Airsal 70cc
17,5 Dellorto
Yasuni R (ontgrenst)
Standaard vario (4,7gr malossi rollen) (heb nog 3,7)
Standaard Koppeling (Gele malossi drukveer, trekveren)
Polini membraan
Vertanding ook origineel dacht ik
Ontsteking standaard
Waterkoeling standaard
Bougie hittegraad 8
Standaard luchtfilter, heb er een powerfilter bij maar dit is niet wat ik wil. (Dat is wel duidelijk bij iedereen geloof ik waarom, moeilijk afstellen enz)

Ik zou graag gewoon op standaard overrange willen blijven rijden, is dit mogelijk? Van wat ik heb gelezen kan het wel maar verlies je beetje peformance?
Sproeier las ik ergens anders al 96? (richtlijnen natuurlijk dat snap ik)
Zou willen beginnen met sproeier 100, is dit juist?

Heb best wat forums gelezen maar deze combinatie gewoon net niet vandaar dat ik het er toch opgooi.
Alle review en tips zijn welkom alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beetje vreemde setup. Wel een polini membraan kopen, maar niet die standaard bokke vario vervangen voor een fatsoenlijke met 16x13 rollenmaat.

Wat voor airsal is het? normale of T6?
 
Ik heb een nieuw blok gekocht met nieuwe lagers en krukas, daar zaten die membraan en de airsal al bij. Geen idee of het een t6 of normaal is, wat is hier ook het verschil in?

Ik snap dat std vario niet optimaal is hiervoor maar kan je ermee rijden was de vraag? Het geld groeit niet op mn rug dus moet stap voor stap bouwen.

EDIT: Is een vlinderpoort
 
Last edited:
Back
Top