Aerox 1998 primaire of secundaire vertanding vervangen?

vepsacaoi

New Member
Mijn 70cc Aerox trekt veel over touren als ik de 65kmpu aantik, dit betekend dat hij berg op 65 gaat en ook berg af maar 65 gaat. Ik denk dat het blok te veel vermogen heeft voor vertanding. Zit wel geen overrange op maar een delta clutch. Of kan ik dan beter een overrange set kopen? Wel al vannalles geprobeerd met rolletjes trekveren en drukveren. Momenteel loopt hij topp kwa tourental beetje aan de hoge kant maar weel 1 powerband tot die 65

Ik zag online dat de vertanding aanpassen wellicht goedkoper is.

En als ik dan de vertanding moet aanpassen moet ik dan de primaire vertanding doen of de secundaire of alle 2?
 
Advertisement - register to remove this

Welke 70cc heb je dan?

Wat ik weet is dat de standaard vertanding voor minarelli LC best al wat langer is dan van een AC blok.


Ik zag online dat de vertanding aanpassen wellicht goedkoper is.

Zo werkt dat helaas niet bij een vertanding..

De vertanding is ook het laatste wat je aanpast als alles 100% goed afgesteld staat en je hiervoor een hele goede reden hebt.

Bij een redelijke normale straat 70cc zou de originele vertanding nog wel prima kunnen.
Is een stage 6 street race met mallosi opgebouwd blok. Wat zou dan het eerstvolgende zijn waarna ik zou moeten kijken/vervangen, als het niet aan de vertanding ligt?
 
Hoe staat de Delta clutc afgesteld in de vorm van :
Wat is de positie van de gewichten ,
op welke stand staan de trekveertjes ,
en welke trekveren zitten er in?
Het is een koppeling met een gebruiksaanwijzing.

Een standaard aerox blok kan tot rond de 100-110 met originele vertanding dus er is een ander probleem dan dat,
en misschien is het handig om de setup te vermelden anders moeten mensen gaan gokken en raden.
 
Back
Top