Advies krukas voor middeltoerige 70cc

Fiko

Monteur mechatronica
Hallo,

Ik ben bezig mijn standaard blok om te bouwen naar een 70cc blok.

Cilinderkit en uitlaat heb ik al: 70cc Athena Racing en een Athena racing uitlaat.

Krukaslagers en keerringen heb ik ook al.

Ik wil nu een krukas die in principe sterk genoeg is voor een middeltoerige 70cc cilinder.

Budget max 100.

Zou fijn zijn als hij onder de 100 zit.

Heb al een Doppler asje in gedachte maar zijn er nog alternatieven qua prijs/kwaliteit verhouding?

Krukas moet wel op voorraad zijn zodat ik die gelijk kan bestellen.

Ik heb zelf eerlijk gezegd bijna alle webshops nagelopen maar kan niet echt iets vinden.

Alvast bedankt.

Betreft een Piaggio Zip (Fast Rider) 2 takt.
 
Advertisement - register to remove this

Als je ergens niet op moet bezuinigen is het je krukas, doppler is idd een goeie. Kennis rijdt op een zip h2o met een dr70 setup en heeft er een nieuwe ori piaggio krukas op gezet een loopt ook prima
 
Als je ergens niet op moet bezuinigen is het je krukas, doppler is idd een goeie. Kennis rijdt op een zip h2o met een dr70 setup en heeft er een nieuwe ori piaggio krukas op gezet een loopt ook prima

Ja, als je niet wil bezuinigen dan zou je kunnen stellen dat je een MHR krukas moet nemen.

Ik heb wel een Naraku krukas voor €80 voorbij zien komen.

Iemand enig idee over kwaliteit van deze assen?

 
En de RMS racing krukas?? Via foto's is beoordelen natuurlijk moeilijk maar als ik me niet vergis is RMS een italiaans bedrijf die vervanginsonderdelen maakt.

Deze is bijvoorbeeld 85 euro. Ziet er degelijk uit, alhoewel het niet volrond is. Of dat iets uitmaakt durf ik ook niet te zeggen:

Dus dan hebben we de volgende assen:
Doppler: 100 euro
Naraku: 80 euro
RMS Racing: 85 euro

Meningen?
 
Ik heb toch voor de RMS gekozen. Ziet er gewoon uit als goed kwalitatief spul. Ik denk ook dat het voldoende is voor de Athena racing cilinder.

Ik ga immers geen circuit rijden dus moet meevallen.
 
Doppler 100%

Malossi 100% (sarcasme)



De naraku zou ik het zelf niet op gokken.. Heb zo`n asje in een minarelli h blok van mij zitten. Prima vervanger voor een standaard as. Maar de as is wel gevoeliger voor vlieg roest.
Zou daar hoogstens alleen een gietijzeren cilinder erop zetten die hoogstens max 10500 rpm doet en niet meer dan dat.


Top performances maakt overigens ook goede krukassen.

Mijn ervaring met doppler: Zijn te lui om er een vliegwiel spietje bij te leveren die past. En heb ook al eens 2 x een fabrieksfout mee gemaakt.
 
Back
Top