Adly problemen

RingbeareR

Quad Racer
Hallo mensen,

Een tijdje geleden heb ik mijn scootertje ingeruild voor een adly traffic jammer. Hij liep een hele tijd goed, tot voor kort...

Op een recht stuk weg had ik vol gas, toen zakte de quad opeens af naar halfgas. Ik dacht: maar eventjes stoppen, en toen ik dat deed viel hij uit.
t*ringeind naar huis gelopen met 25 graden celcius, en toen thuis de bougie maar eens bekeken. (ik was zo stom om mn bougiesleutel vergeten mee te nemen)

Aan de bougie was niet veel op te merken, hij was alleen net iets te donker, maar niet gevaarlijk donker.
Toen heb ik er een nieuwe bougie ingedraaid, maakte niets uit. Daarna maar eens de carburateur schoongemaakt, had eveneens geen effect.
Als ik nu een paar keer kick geeft hij een ontzettend harde knal; misschien iets mis met de ontsteking?

Het is een minarelli horizontaal blok, mijn setup; hij is niet meer origineel, ik heb er 70cc polini met polini krukas en HD kop. de carb is nu 21 mm, sproeier 88

Dus nu nog ff voor de duidelijkheid:

Bougie is goed, vonkt dus ook goed
Carb is schoon
Luchtfilter is schoon
Compressie is ook goed
Spruitstuk + membraan goed
Cilinder + zuiger ook helemaal in orde


Ik weet het niet meer, wat denken jullie ervan?
 
Advertisement - register to remove this

Ja daar had ik ook al aan gedacht, maar kan een ontsteking opeens tijdens het rijden zomaar stuk gaan?
En als hij stuk is, moet ik hem dan afstellen of ben ik veel geld kwijt aan een nieuwe?

@rem0n: membraan is goed
 
RingbeareR said:
Is het dan voldoende om een nieuwe standaard ontsteking te kopen of moet ik gaan denken aan het duurdere spul?

Duurder hoeft niet natuurlijk.

Wat voor 70cc Polini heb je er op zitten?
Als het een gietyzere cilinder is zou ik persoonlijk voor een orginele onsteking gaan kijken.
 
het is gietijzer. maar nu kan ik wel ene nieuwe ontsteking gaan kopen, maar als dat het nu 's niet is ...

trouwens nog een ander ''symptoom''; voordat de quad uitviel moest ik voor een kruising stoppen, daar liep hij heel raar stationair. wisselend hele hoge toeren en hele lage toeren. zo laag/hoog dat hij bijna uitviel/wegreed.

zou het een kering kunnen zijn?
 
Last edited:
Back
Top