adaptor achterwiel aerox

kiwi-rox

yeah baby yeah
hey mensen ik zat te denken om die schijf/adaptor die aan een aerox velg zit af te laten draaien, maar weet niet of hij dat gaat houden. heb wel eens gezien bij iemand dat hij krom was en weet daarom niet afdat het sterk genoeg zal blijven als je hem afdraait. kan nu even geen foto ervan vinden maar gaat dus om die schijf tussen je velg en je remschijf, groot zwaar metalen ding.
 
Advertisement - register to remove this

mss wil die er andere velgen onder proberen ofzo..:rolleyes:

tjah als je teveel eraf gaat halen dan heb je wel kans dat ie kapot gaat aangezien dat stuk wel veel te voorduren krijgt...
 
hij bedoelt dus de diameter verkleinen, niet dunner maken ofzo :)
puur omdat het (roterende) massa is die versneld moet worden...

ik zou er eerder een sleuf in frezen, of de buitenkant ofzo, diameter is het belangrijkste voor de sterkte
 
kiwi-rox hier:
mensen denk eens na voordat je wat zegt, mark(aerox evo70) heeft dus gelijk, gaat me om de diameter en niet om de dikte dat snap ik zelf ook wel. wil geen andere velgen proberen, maar dat ding is gewoon volop zwaar weegt bijna kilo ofzo en dat moet wel allemaal rondgedraaid worden dus het gaat me er gewoon om om hem zo licht mogelijk te maken, want vind het gewoon teveel gewicht
 
six-o said:
kiwi-rox hier:
mensen denk eens na voordat je wat zegt, mark(aerox evo70) heeft dus gelijk, gaat me om de diameter en niet om de dikte dat snap ik zelf ook wel. wil geen andere velgen proberen, maar dat ding is gewoon volop zwaar weegt bijna kilo ofzo en dat moet wel allemaal rondgedraaid worden dus het gaat me er gewoon om om hem zo licht mogelijk te maken, want vind het gewoon teveel gewicht


mja , denk daarbij wel aan de stevigheid , hoever je kunt gaan weet ik niet maar het zal niet veel zijn iig

beter maak je zelf 1 van vliegtuigaluminium , dat is veel lichter maar met een veel grotere treksterkte
 
six-o said:
kiwi-rox hier:
mensen denk eens na voordat je wat zegt, mark(aerox evo70) heeft dus gelijk, gaat me om de diameter en niet om de dikte dat snap ik zelf ook wel. wil geen andere velgen proberen, maar dat ding is gewoon volop zwaar weegt bijna kilo ofzo en dat moet wel allemaal rondgedraaid worden dus het gaat me er gewoon om om hem zo licht mogelijk te maken, want vind het gewoon teveel gewicht

als jij zelf ook eens oplet wat jij zegt..
jij hebt het over afdraaien.. nouw dat kan om de diameter of om de dikte..( en wij wisten ook niet dat het het gewicht/roterende massa ging...stond ook niet vermeld..)
dus dan moet je ons het ook nie kwalijk nemen... :rolleyes:

maarja terug ontopic... :)
 
tussen velg en schijf, is dus roterende massa |(

melf je hebt denk wel goede optie, maar denk dat het heel erg duur gaat worden met die vliegtuig allu en zou niet weten hoe ik daar aan kan komen, misschien suggesteis?
 
ik zou er niet aan beginnen en de adaptor gewoon zo laten, bv met een SD blok heb je dat gewicht van de adaptor niet en met dat blok kreeg het achterwiel na een tijd meteen speling met een brute setup, tot 3x toe aan de hand gehad, daarna altijd met DD blokjes en die zware adaptor gereden en nooit geen wiel meer gehad waar speling opstond..
 
kiwi-rox said:
tussen velg en schijf, is dus roterende massa |(

melf je hebt denk wel goede optie, maar denk dat het heel erg duur gaat worden met die vliegtuig allu en zou niet weten hoe ik daar aan kan komen, misschien suggesteis?

duur valt wel mee , zo'n stukje rond heb ik hier denk ik voor 25 a 30 euro en dan moet je m nog op maat maken .. tis alleen veel werk
 
Back
Top