Achterwiel staat op de grond bij middenstandaard

Touareg

Member
Goede morgen,
Ik heb een 2018 souris scooter met 10.000km op de teller. Nu merkte ik dat als de scooter op de middenstandaard staat, het achterwiel op de grond rust. Eerst dacht ik, dat komt later wel maar gisteren viel de scooter met die storm om. Hij staat dus ook niet erg stevig. Op het oog zie ik niet iets krom of verbogen aan de standaard. Het achterwiel is een standaard 10” bandje. De dikke rubber bus die in het subframe zit is wel gaar, maar als ik de andere chineese scooter hier thuis bekijk met de zelfde km stand, is dat rubber ook gaar, maar dat wiel is wel van de grond.
Wie heeft een idee. Ik kan er wel een andere standaard onder zetten maar als dat niet de oplossing is, dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Het rubber waar ik het over heb staat op de foto
 

Attachments

  • IMG_0255.jpeg
    IMG_0255.jpeg
    215.3 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

dacht een nieuw topic krijgt misschien meer aandacht, maar dank je voor je reactie. Ik begrijp van je dat dit gare stuk rubber niet de oorzaak kan zijn dat het achterwiel aan de grond staat. Bedankt voor je reactie!
 
Nee, dat lijk jij te verwachten. Dat mensen hier maar 24/7 zitten om jou vraag te beantwoorden.

Ik vind het gewoon een tikkeltje asociaal en egoïstisch om maar topics aan te blijven maken. Het helpt ook niet om goede antwoorden te krijgen, want mensen gaan gewoon dingen herhalen die in vorige topics ook gezegd zijn.
 
Last edited:
Voor iedereen die geen aanstoot neemt heb ik nog even de middenstandaard eraf gehaald en een paar foto’s genomen. Zijn de gaten zover uitgelubberd of zijn de pootjes zover versleten dat dit de oorzaak van het achterwiel aan de grond kan zijn? Ik probeer op het internet een nieuwe standaard te bekijken maar ik krijg geen goed plaatje te zien waar ik de ophanging/gaten goed kan bekijken.
 

Attachments

  • IMG_0269.jpeg
    IMG_0269.jpeg
    77 KB · Views: 7
  • IMG_0271.jpeg
    IMG_0271.jpeg
    135.8 KB · Views: 7
  • IMG_0272.jpeg
    IMG_0272.jpeg
    143.8 KB · Views: 7
  • IMG_0270.jpeg
    IMG_0270.jpeg
    143.1 KB · Views: 6
Uitgelubberd valt wel mee, maar misschien beetje verbogen oid dor erop te zitten als ie op midden bok staat. Voetjes zien er ook verrot uit met dat gat erin. En nee dit los je niet op door dat rubber van je swingarm te vervangen
 
Back
Top