achterwiel draait tijdens stationair draaien....

icey cold

Well-Known Member
Ik heb een probleempje met mijn Buxy...
Als ik geen gas geeft draait het achterwiel wel....
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het achterwiel gewoon stilstaat als hij stationair draait???
 
Advertisement - register to remove this

icey cold said:
Waar moet k die stationairschroef erges zoeken?? :rolleyes:

kan je nie missen jongen
f27.JPG
op je carb

ziet er zoo uit, scroef met meestal een veertje erachter die het drukt
 
stationairschroef steekt een beetje uit je carb , je moet linksom draaien om het toerental te verlagen.
als je weet waar je gaskabel in uitkomt--> de gasschuif dan moet je aan de zijkant van de bus waar die gasschuif in gaat kijken daar zie je een schroef zitten
 
BigW said:
Ik heb ook wel eens iemand gezien die een 105 koppelingshuis had en een 107 koppeling.

:| dat past niet eens


Maar als je achterwiel draait maakt niks uit , was bij me aerox ook toen hij VROEGER op de bok stond :P ligt gewoon aan het trillen van de motor :)
 
Als hij heel lichtjes draaid en je hem met je tong tegen kan houden, komt het gewoon door de trillingen. Even proberen dus :P Dat hebben de meeste scoots, en is niet erg.

Als hij veel toeren maakt (alsof je een beetje gas geeft) dan moet je inderdaad je stationairschroef een beetje uitdraaien (tegen de klok in) zodat hij minder mengsel krijgt als je geen gas geeft.

Als hij weinig toeren maakt, maar toch kun je je band niet met je tong tegenhouden, dan is er waarschijnlijk een veertje in je koppeling geknapt. Dan heb je een nieuw trekveertje nodig.
 
Back
Top