This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Achterwiel draait niet

monstaboy

Manston Malaguti
Vriend van me heeft een Runner, maar ik heb geen gereedschap daarvoor.. dus kon er niet achter komen wat het probleem was. Hij gaat aan, maar als je gas geeft draait het achterwiel niet mee. De vario is nog goed, v-snaar ook, koppeling ook.. niks aan veranderd allemaal, startmotor hebben we eruit gehaald laatst, cilinder is ook nog helemaal goed.

Dealer zegt krukas kapot maar de scooter heeft nog wel goeie compressie, als het wiel niet zou draaien zou je ook geen compressie voelen.. en hij kickt niet door oid. Als je aan het koppelingshuis draait, draait het wiel ook. Echt heel raar.. iemand een idee wat het kan zijn?
 
je koppeling schuurt gewoon tegen je koppelingshuis.... dus gewoon ff een klein ringetje over je as doen voordat je je koppelingshuis eropzet... dit is een probleem dat veel voorkomt maar de oplossing is dus heel eenvoudig

edit: het ringetje moet dus als het ware over de as gaan tot tegen het lagertje dat in je achterpolie zit, dus geen te grote ring want dan pers je die vast tussen je koppelings en huis. snap je:!
 
Koppeling schuurt niet tegen het koppelinshuis.. dan had ik het wel gehoord, en het koppelingshuis kan je draaien en dan draait het wiel ook gewoon mee, ook als je er wat weerstand achter zet.. de vertanding is dus niet het probleem anders zou het achterwiel op z'n minst een klein beetje draaien.

De vario kun je ook draaien, en ik voel genoeg compressie.. als ik de scoot heb gekickt tja dan kan ik niet meer zien of de v-snaar meedraait.