achterwiel draait niet

ghostkiller3200

New Member
ik heb een vraag over mijn aerox als ik mijn koppeling vastzet met die moer draait mijn achterwiel niet meer en ik heb al vanalles gebrobeert en het enigste wat een klein beetje helpte was toen er 3 rondellen tussen da koppeling en koppeling huis zaten maar nog steeds loopt hij veel te veel aan (het is overrange poulie)
 
Advertisement - register to remove this

Als je de koppeling uit elkaar hebt gehaald lijkt het erop dat je de 3 stalen nokjes vergeten bent terug te plaatsen in de schuine sleuven, dan zijn de beide poelie's van de koppeling niet meer verbonden met elkaar.
 
Nooit gezien, altijd een komplete koppeling unit, maar bij de scooter reparatie winkel zullen ze misschien wel een oude koppeling hebben en de nokjes eruit kunnen halen.
Maar misschien vergis is mij en verkopen ze die wel los.
 
1084_snaps.jpg
Ik bedoel dus de nokjes 19 die in de sleuven van 18 glijden en in de gaten van 21 vallen,
anders zit 18 en 21 los t.o.v. elkaar en heb je geen werkende aandrijving.
Zandri verkoopt deze nokjes 19 ook niet al staan ze wel in de tekening van de koppeling.
 
rondellen zijn ringen en heeft niks met die nokjes te maken..

Ik vraag me eerder af of dat de poelie, koppeling en koppelings huis wel de originele OEM onderdelen zijn.. Als je bijvoorbeeld een andere koppeling of huis monteerd dan kan het mogelijk zo zijn dat de boel tegen elkaar aan zit en dus niet meer kan draaien en dus rondellen nodig hebt.
Maar zolang het origineel is zou het zo moeten passen.
 
Back
Top