achterwiel draait los

deguld

Well-Known Member
hallo,

mijn achterwiel draait na 5km ofzo wat losser. Tis niet zo dat die eraf valt maar kan ik kan het wiel wel wat naar links en rechts bewegen als ik achter de scooter sta. Ook gaat de rem erg haperen als die zo losser komt.
Als ik de moer weer met al mijn kracht vastdraai is die na 5km weer los. Hoe kan ik dit verhelpen?

et gaat om een SR met mina horizontaal. Op het wiel zit 1 bout.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mijn achtervelg er ook af gehaald (aerox)
Moet ik nu ook zon niewe moer kopen?

MVg Christian

Achtervelg van Aerox is toch inbus :p weet niet waar je daar een moer wil stoppen.

En voorwiel zit niet vast met een moer, is 1 lange voorwiel as, diet vast zit door schroefdraad in voorvork poot. (bij een Area zit dit wel vast met een moer)
 
Ik neem aan dat jij dan geen aerox hebt.
De 3 inbus moeren zijn voor de velg vast te maken aan de Remschijf "adapter"
Bij een aerox achtervelg heb je middenin een zwarte dop zitten,
Mits je de kwijt/verloren hebt dan heb je daar dus niets zitten
Daar zit dan zon zelfborgende moer achter ,die je los kunt halen met de maat 22.
De voorvelg van een Aerox heeft er 1 grote bout door heen maar die zit aan het uiteinde toch wel vast met een moer.
Mijn vraag was nou of die moer ook zon speciale zelfborgende moer was?

Mvg Christian
 
Ik neem aan dat jij dan geen aerox hebt.
De 3 inbus moeren zijn voor de velg vast te maken aan de Remschijf "adapter"
Bij een aerox achtervelg heb je middenin een zwarte dop zitten,
Mits je de kwijt/verloren hebt dan heb je daar dus niets zitten
Daar zit dan zon zelfborgende moer achter ,die je los kunt halen met de maat 22.
De voorvelg van een Aerox heeft er 1 grote bout door heen maar die zit aan het uiteinde toch wel vast met een moer.
Mijn vraag was nou of die moer ook zon speciale zelfborgende moer was?

Mvg Christian

WTF :X ik heb dus echt nooit een zelfborgende moer gezien bij me achterwiel (en ik had dus wel een aerox, 2 dagen terug)

En die voorvorkas, die zit toch echt geborgd in een voorvork poot (schroefdraad in poot) of ben ik nu zo parra aan het worden :D

Edit: Ik had in plaats van die moer een metalen prop met schoerdraad erin die ik dan kon borgen :)
 
WTF :X ik heb dus echt nooit een zelfborgende moer gezien bij me achterwiel (en ik had dus wel een aerox, 2 dagen terug)

En die voorvorkas, die zit toch echt geborgd in een voorvork poot (schroefdraad in poot) of ben ik nu zo parra aan het worden :D

Edit: Ik had in plaats van die moer een metalen prop met schoerdraad erin die ik dan kon borgen :)



een aerox heeft normaal gesproken geen draad in de vork en zit idd met een gewone as met borgmoer vast , het achterwiel zit vast met drie bouten op de adapter die op zijn beurt weer vast zit met een enkele borgmoer..
 
een aerox heeft normaal gesproken geen draad in de vork en zit idd met een gewone as met borgmoer vast , het achterwiel zit vast met drie bouten op de adapter die op zijn beurt weer vast zit met een enkele borgmoer..

Dan ben ik parra aan het worden:X of ik had maar een halfe aerox ofzo :D bij mij was het toch echt schroefdraad in de linkervoor vork poot( als je voor de scooter staat) waar je de as indraaide.
 
Back
Top