Achterrem werkt slecht..

Freejay

Member
Ik heb een peugeot vivacity en mijn achterrem doet het niet goed.
Wat ik al heb gedaan:
-Mijn veer van de remhendel was kapot dus die heb ik gemaakt en dat is goed.
-De remkabel heb ik aangedraaid maar uiteindelijk wordt die vervelend strak waarmee ik bedoel dat ik super hard moet drukken maar nog steeds niet goed remt.
-Ik heb de remschoenen schoongemaakt met remreiniger en beetje opgeschuurd.
Voor de rest weet ik het niet meer want ik ben al lang aan het zoeken naar het probleem maar ik vindt het niet, ik zou graag willen wanneer ik op de rem druk dat mijn wiel zou blokkeren maar dat is nog lang niet het geval.
 
Advertisement - register to remove this

Gaat het om een trommelrem? Ik denk dat deze gewoon op is en aan vervanging toe is. Bij mijn elyseo was die ook helemaal versleten. Nieuwe kost geloof ik zo'n 10 euro.

Als je het achterwiel eraf haalt, kom je er zo bij.
 
Ik heb mijn trommelrem al vervangen en heb nog precies hetzelfde probleem...

Staat de rem kabel wel op spanning?

Bekijk ook eens de binnen kant van het achterwiel eens, het gedeelte waar de remschoentjes tegen aan komen (uitzetten) als je remt.

Als die vuil is kán dat een oorzaak zijn.

Heb je de remschoentjes wel goed gemonteerd?

De rem kabel loopt door elke uitsparing/ rondjes onder of zijdelings bij de carter? Indien niet dan kan de rem kabel net wat te lang zijn.
 
Is de rem in jouw bezit wel goed geweest?
Zo nee, kan het zijn dat er onjuiste onderdelen op zitten.
Zo ja, zal er mogelijk iets van slijtage zijn.
Loopt de binnenkabel soepel?
Groet,
 
Staat de rem kabel wel op spanning?

Bekijk ook eens de binnen kant van het achterwiel eens, het gedeelte waar de remschoentjes tegen aan komen (uitzetten) als je remt.

Als die vuil is kán dat een oorzaak zijn.

Heb je de remschoentjes wel goed gemonteerd?

De rem kabel loopt door elke uitsparing/ rondjes onder of zijdelings bij de carter? Indien niet dan kan de rem kabel net wat te lang zijn.
Ik denk dat de remkabel niet op spanning staat want als ik op mijn rem druk dan veert die op een of andere manier stroef terug en als ik op een rem van een andere scooter druk dan kan ik die soepel indrukken en gaat hij ook soepel terug en het wiel blokkeerd ook nog eens.. Hoe zou ik kunnen checken als mijn kabel op spanning staat?
 
Hoe zou ik kunnen checken als mijn kabel op spanning staat?

Dat kun je testen door in eerste instantie te bekijken of de kabel goed door alle poortjes gaan. Dit is echt belangrijk!

Ik heb dit namelijk ook eens gehad dan is dus de rem kabel "te lang" dan kun je draaien wat je wil aan je stel schroef maar dat haalt niets uit.

Meestal zit er onder je carter klep nog een rond busje en daar moet de rem kabel ook door heen anders, zoals gezegd, bouw je een speling op en dus "te lang"

Maak anders eens wat foto's?

Waar kom je eingelijk vandaan? Als je in mijn buurt woont kunnen we samen wel eens kijken.
 
Dat kun je testen door in eerste instantie te bekijken of de kabel goed door alle poortjes gaan. Dit is echt belangrijk!

Ik heb dit namelijk ook eens gehad dan is dus de rem kabel "te lang" dan kun je draaien wat je wil aan je stel schroef maar dat haalt niets uit.

Meestal zit er onder je carter klep nog een rond busje en daar moet de rem kabel ook door heen anders, zoals gezegd, bouw je een speling op en dus "te lang"

Maak anders eens wat foto's?

Waar kom je eingelijk vandaan? Als je in mijn buurt woont kunnen we samen wel eens kijken.
Ik had ergens nog andere remschoenen liggen en kwam er gelijk achter dat de veren tussen de 2 remschoenen veel strakker waren dan degene die er in zaten, hierna heb ik de "oude" remschoenen schoongemaakt en opgeschuurd. Uiteindelijk zagen deze er beter uit dan de nieuwe wat er in zaten... ik heb ook de binnenkant van het wiel verzorgd en de rem werkt veel beter. Bedankt.
 
Back
Top