Achterrem loopt aan

Black-X

Well-Known Member
De achterrem van me scooter loopt aan, het gaat om een schijfrem.

Dit is niet altijd maar af en toe heb het idee voornamelijk bij een wat langer stuk rijden? Maar misschien komt het gewoon omdat ik dan langer onderweg ben en een grotere kans heb op het probleem?

In ieder geval is het probleem dus waarschijnlijk dat me remzuiger niet snel/makkelijk genoeg weer naar binnen kan?

Wat is een oplossing voor dit probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me ook dat je remklauw gewoon gereviseerd moet worden, gewoon een revisie setje kopen.
Hoe of wat weet ik niet precies maar dat kan vast wel iemand anders uitleggen :)
 
een revisiesetje is meestal niet eens nodig ,maar de klauw moet wel even uit elkaar , en de remzuigers even opschuren met schuurwol oid , vaak is het gewoon stof wat het probleem is en als je dit netjes demonteerd is het geen probleem.

maar zijn de blokken niet gewoon op of bijna op?

en hoe zijn de schijven?

wat voor scooter is het btw?
 
Aprilia SR 2000, maar blokken op of bijna? Had zelf het idee dat ie dan bij het aanlopen ook wel herrie zou maken, wat ie dus niet doet en met de schijven is de laatste tijd niet echt iets gebeurd, zoals versleten blokken of krom door vallen of iets..

Komt af en toe voor, schijf of blokken lijken met dan altijd slecht en lijkt me aanneemlijk dat een rem die blijft hangen wel af en toe een keertje kan gebeuren?
 
als de blokken bijna versleten zijn merk je daar verder niks van zolang de voering er nog op zit , maar de zuigers staan dan wel vrij ver naar buiten waardoor er vuiligheid op en tussen de zuigers kan komen waardoor die wat zwaarder kan gaan.
 
Oh okay nouja zal anders vanmiddag eens wat nieuwe remblokken halen.. Kijken of dat wat oplost en anders kan dat revisie setje altijd nog :)

Zijn de remblokken nog goed komen ze een andere keer wel weer van pas..
 
Ik heb precies dezelfde scooter als jou, en heb het probleem ook. Andere remblokken heeft dus geen zin, dat slijt gewoon weer opnieuw af :p.

oh , dus omdat jij exact dezelfde scooter hebt moet jij ook exact hetzelfde probleem hebben?

dat is natuurlijk onzin..

en dat nieuwe blokken ook weer slijten is natuurlijk logisch 8P
 
Back
Top