Achterlicht zip stop er opeens mee

Hi gister aan het rijden midden in de rit stopt me achterlicht er mee. Geen remlicht meer en geen achterlicht. Vanochtend ff snel achterlicht bekijken. Zat nog vast. Ff los gehaald in geblazen maar niks ook spannings regelaar vervangen maar nog steeds niks. Weet iemand wat dit kan zijn. E start en koplamp/groot licht doet het nog.

Advertisement - register to remove this

Heb alle 3 2t start relais getest en niks van draaiende start motor.
Heb je ook ( zoals gevraagd) de dikke aansluitingen door verbonden , dit had je als eerste kunnen doen , had je niet 3x het relais hoeven te vervangen , voor misschien niets ,omdat de startmotor stuk is
Rood bovenkant 0
Komt deze vanaf de accu ? Dan heb je een onderbreking in de plus kabel van de accu naar het relais . Gaat hij naar de startmotor komt daar alleen spanning op , als je start , daarom de dikke door verbinden , weet je zeker dat de startmotor goed is .
Post automatically merged:

Dit is bij een zip de massa kabel , hier staat geen spanning op

Oké dank voor reactie ga zo goed mogelijk de vraag proberen te beantwoorden. Hoe verbind ik de kabels door op welke manier. En bedoelt u dat de massa kabel niet goed is ? Dan zou ik een nieuw stukje frame opschuren en nieuwe bout inzetten.
Heb je ook ( zoals gevraagd) de dikke aansluitingen door verbonden , dit had je als eerste kunnen doen , had je niet 3x het relais hoeven te vervangen , voor misschien niets ,omdat de startmotor stuk is

Komt deze vanaf de accu ? Dan heb je een onderbreking in de plus kabel van de accu naar het relais . Gaat hij naar de startmotor komt daar alleen spanning op , als je start , daarom de dikke door verbinden , weet je zeker dat de startmotor goed is .

Dit is bij een zip de massa kabel , hier staat geen spanning op

De rode kabel komt van het start relais

De rode kabel komt van het start relais
Op het start relais zitten 4 draden , waarvan 2 dikke . 1 van die dikke komt van de accu , de andere gaat naar de startmotor .
Je schrijft dat je het relais hoort klikken , de stuur stroom is dus in orde . Als je twee dikke draden doorverbind ( schroevendraaier , tang , o.i.d. ) moet de start motor gaan draaien . Makkelijker kan ik het niet uitleggen .
De zwarte draden zijn massa draden , hier staat geen plus spanning van de accu op , maar is de minpool ( via het frame ) is dus eigenlijk de terugvoer naar de accu , voor alle lampen e.c.t. Dus overal waar plus op komt via een relais , of schakelaar , maakt via de zwarte kabel contact via het frame of via die kabel met de min van de accu . je zou dus met een multimeter , de massa punten kunnen meten ten opzichte van de plus kabel/pool van de accu . Heb je de zekeringen ook al eens gecheckt ?

Write your reply...
Back