Achterlicht probleem zip 4t

lean055

New Member
Beste lezer,

Ik merkte laatst dat het achterlicht van mijn Piaggio Zip 4T2V niet meer werkt. Het remlicht doet het wel. Ik heb dus een nieuw achterlicht besteld en die brand ook alleen bij het remmen. Weet iemand wat het probleem is en hoe dit oplos? Bij voorbaat dank!

Mvg,
Lean

Advertisement - register to remove this

Nieuw lampje misschien?
Kabelboomconnector van het achterlicht oke?
Wisselspanning al eens gemeten op de zwart/gele draad van de kabelboomconnector van het achterlicht?
Doet de dashboard verlichting het wel?
Doet je koplamp het ook en is dit nog de originele of is deze omgebouwd naar led?
Doet het stadslichtje in de koplamp het?
Doet je choke het maw gaat het stationair toerental na een 2 a 3-tal minuten omlaag)?

De dashboardverlichting doet het
Koplamp doet het, het is een LED angeleye
Stadslicht doet het bij de angeleye, grootlicht niet. De choke doet het, en gaat inderdaad na 2-3 minuten naar een laag toerental.

Koplamp doet het, het is een LED angeleye
Die zal dan wel op gelijkspanning zijn omgebouwd, heb je dit zelf gedaan of iemand anders en hoe is dit gedaan (aangesloten)

Stadslicht doet het bij de angeleye
Dit antwoord snap ik niet, dit moet je nader verklaren?

grootlicht niet.
Dit lijkt erop dat het grootlicht nog zit aangesloten op wisselspanning.

Ik neem aan dat de angel eye ook werkt zonder dat de motor loopt dus enkel met de scooter op contact, toch?
Uiteraard doet grootlicht, als dit nog origineel op de wisselspanning zit aangesloten, het alleen als de motor loopt.

Beetje vreemd dat de choke het wel nog doet en je grootlicht en achterlicht niet.

Meet eens op de zwart/gele draad bij de spanningsregelaar of je daar een wisselspanning meet terwijl de motor loopt?
Doe hetzelfde bij de grootlicht/dimlichtschakelaar en je achterlicht.

De angeleye heb ik er zelf ingebouwd en dit zal dan inderdaad op gelijkspanning zijn want hij gaat gelijk aan op enkel contact. Ik bedoel dat bij de angel eye het normale licht het wel doet en groot licht niet(ook als motor draait doet ie het niet). Ik ga morgen even bij daglicht de wisselspanning meten. In ieder geval bedankt voor je hulp alvast!

Back