AchterBand

Daan

Honda@NR 2
Ik heb een vraagje over mijn banden!
Pas geleden is mijn ACHTERband kapot gegaan

Op mijn voorband zit nu:

Pirelli sl 60
120/80-12 55j

Achter:

Duro
120/70-12 51j

Nu mijn vraag welke band kan ik er het best achter op zetten?
Moet ik dezelfde als voor er op zetten of kan ik er beter een andere op zetten en zo ja welke??

Greetz
Daan
 
Advertisement - register to remove this

[spreek-uit-ervaring-mode]
Je kunt beter gelijk ML50 nemen denk ik, als je er geld voor hebt uiteraard, want die pirelli SL60 is niet heel prettig als het nat is. Ik ga ook voor ML50
[/spreek-uit-ervaring-mode]
 
Originally posted by DenniZ-X:
[spreek-uit-ervaring-mode]
Je kunt beter gelijk ML50 nemen denk ik, als je er geld voor hebt uiteraard, want die pirelli SL60 is niet heel prettig als het nat is. Ik ga ook voor ML50
[/spreek-uit-ervaring-mode]

ML50's zijn veel beter, en niet duurder dan SL60, hoor...

Koop sowieso een ML50 achter, eventueel ook voor, als je het geld (er voor over) hebt...

Greetz.
 
120/80-12 voor
120/70-12 achter???

Je zal zelf wel weten wat je bandenmaten zijn, maar volgens mij kan dit niet.

1: voor is hoger dan achter, dat is nooit zo
2: de combi van 120/80-12 bestaat volgens mij helemaal niet. 80 alleen met 10. dus bijv. 100/80-10. Net zoals 13 inch alleen maar met wanghoogte 60 bestaat (140/60-13 bijvoorbeeld)

Maar goed, misschien is het wel zo.
 
Iedereen al vast bedankt voor het antwoorden
Maar nog ff een vraagie!

Wat is het verschil tussen een sl60(die er nu op zit) en een ML50??

Wat voorn een sorrt band is het de ML50 want de sl60 is een soort crossband!!
 
ML50 = "race" band, word veel gebruikt in scooter races. Hij plakt heel erg goed aan de weg, zelfs met nat weer, nemen dus..
Slijt trouwens ook wel aardig hard
 
Ik heb nu Pirelli SL36`s onder men scoot en die bevallen me best (goed merk)..

Ben der nog nooit mee op de bek gegaan
smile.gif
, met nat weer geen problemen gehad. Wou laatst wel een keer stoppie doen was het asfalt wat nat glibberde men voorwiel weg
smile.gif
ging gelukkig nog goed (master).



[This message has been edited by Runner Rules !! (edited 10 June 2001).]
 
Bridgestone ML50's zijn eigenlijk ontwikkeld als "all-weather"-bandjes, doen het echt goed in de regen, plus dat gewoon racen ook goed gaat
smile.gif
Ze hebben een behoorlijk zachte compound (hardheid), dus ze slijten wel snel, gewoon onbegrensd kun je die band binnen 4.500-5.000 km afschrijven... Heb er zelf 4 versleten (Typhoon) en op de race-Sfera
smile.gif
liggen ook ML50's...

Op m'n Nrg liggen SL36's, heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad...

BRIDGESTONE%20ML%2050%20plat%20200.jpg


Bridgestone ML50.

Greetz.

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 10 June 2001).]

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 10 June 2001).]
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Bridgestone ML50's zijn eigenlijk ontwikkeld als "all-weather"-bandjes, doen het echt goed in de regen, plus dat gewoon racen ook goed gaat
smile.gif
Ze hebben een behoorlijk zachte compound (hardheid), dus ze slijten wel snel, gewoon onbegrensd kun je die band binnen 4.500-5.000 km afschrijven... Heb er zelf 4 versleten (Typhoon) en op de race-Sfera
smile.gif
liggen ook ML50's...

Op m'n Nrg liggen SL36's, heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad...

BRIDGESTONE%20ML%2050%20plat%20200.jpg


Bridgestone ML50.

Greetz.

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 10 June 2001).]

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 10 June 2001).]

ik doe er 6000km mee met een niet onaardige setup... ligt gewoon aan de berijder
 
heeft ml50.

ik heb ook ml50, en die waren na 3000km op, ik rij dan ook wel asociaal hard(niet roekeloos overigens) reken erop dat je wat bartnrgmc^2 ongeveer 5000 km doet met een ml50 band-onbegrensd, met een 70cc erachter gaat het een flink stuk harder.
neem gewoon 2x ml50 dat rijdt echt heel erg goed en veilig, zeker ook in de regen.
mzzls
henk
 
Op de Sfera zullen ze het inderdaad geen 3.000 km uithouden
rolleyes.gif
... Maarja, daar rijd je nog geen 3.000 km in 5 jaar mee
smile.gif
...

De afmetingen van de band telt natuurlijk ook mee, een Zipje heeft een heel klein loopvlak gezien de kleine diameter, deze zijn zo versleten (vraag maar aan Hebo_Nrg en Arne)...

Greetz.
 
Ik denk dat ik voor mijn voor band de sl60 houd want die ziet er nog prima uit echt nog super veel profiel en het is zonde als ik er een andere op zou zetten
En achter ga ik tog maar voor de ml50 als iedereen zegt dat hij zo goed is moet ik hem maar halen!!
Welke maat adviseren jullie mij?
 
Back
Top