achter remschijf vervangen+leiding

PrayeR

brabander
hey,
kheb gesearched maar tis allemaal nog wat wazig voor me..

ik wil dus me achter remschijfvervangen...
hoe moet ik nu te werk gaan?
kan ik gewoon me achter wiel der afhalen? en dus ook me remschijf..
of moet ik bijv eerst me remklauw der afhalen...

als ik ook me remleiding wil vervangen waar moet ik dan allemaal rekening mee houden?

mvg tijs
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft je klauw niet uit elkaar te halen om 'm eraf te halen. Je hoeft 'm alleen maar los te schroeven van de bevestigen (dus waar de remklauw aan je scooter vastzit). Als je die (2?) schroeven losdraait, kun je 'm zo van je schijf afschuiven.

Nick.
 
PrayeR said:
als ik me klauw uit elkaar haal om hem der af te krijgen moet ik dan nog rekening houden met remvloeistof of blijft dat er allemaal inzitten?


je haalt alleen die 2 bouten los waarmee hij aan het blok zit

dus alles blijft erin

maar nu je toch ook je leiding gaat vervangen zou ik zeggen reviseer die klauw ook ff
 
ik haal eerst het wiel los, dan de klauw. dan kun je de remleiding zo van je remklauw afdraaien. zit met een schroef vast. let wel op: de remvloeistof loopt er dan wel uit. dus als je dan nieuwe remleidingen monteert moet je er nieuwe vloeistof indoen en dan weer druk erop zetten, lucht eruit pompen dus. als je die niet kunt kan je dit wel beter door de dealer laten doen.

om welke scooter gaat het trouwens, want bij mijn aerox kan ik echt niet de klauw eraf halen als de velg er nog op zit.
 
ik rij een aerox met toyota kappenset... maar een aerox is een aerox toch?
hoe kun je trouwens het wiel der afhalen voordat je de remklauw der afhaald?
aan het wiel zit toch je schijf? en je rem zit vast aan je blok, om je schijf heen toch?
maja het los maken lijkt me dus niet zoon probleem..
de kabel laat ik denk ik idd maar vervangen door de dealer..
de schijf liever niet.. dealer vroeg 55 euro voor schijf en 2 uur montage kosten a 35 per uur.. dus dat doe ik samen met een vriend van me (een citta beuner).. lijkt me niet te moeilijk als ik dat zo hoor..

scooter staat nou bij de dealer voor een onderhoudsbeurd.. die zeide dat de schijf wel erg dun was geworden ofzo...
zelf heb ik der nooit opgelet.. maar hoe dik is een nieuwe schijf dan? en hoe dun moet ie zijn om te kunen scheuren? want hij is volgens mij nog wel 3 a 4 mm dik.. maja dat kan ik nu niet zien.

in elk geval alvast bedankt voor jullie hulp..
 
Back
Top