Aansluitschema Malossi Digitronic ?

dragsterlover

TTE Mooierd #221
Hey luitjes.

Ik wil dus even weten hoe je zo`n apparaat(gele banana) moet aansluiten, ik weet het wel een beetje maar wil echt even weten voor de zekerheid.En hoe kan ik de massa het beste aanlegd worden en hoeveel? En hoe zit het met de killswitch op de cdi enz.

maxx54.jpg


En ik had nog een vraagje over mijn carb. de keihin 28 mm d-slide.Ik wil exact weten wat nu de overloop i.v.m de keuring sbo sprint.
Onder @ vlotterbak zitten 2 aansluitingen maargoed.wil het even zeker weten.

maxx19.jpg



alvast bedankt dushi`s.
 
Advertisement - register to remove this

je kunt gewoon de stekker van de stator aansluiten op de stekker naar de cdi , dan komt er een oranje draad uit de cdi , deze komt op de + van de bobine , als het goed is zit er een draad bij die op de - past van de bobine , deze zit ook een oogje aan , deze zet ik altijd samen met de massa van de cdi en een massadraad naar het blok op het frame , zo heb je een perfecte massa.
 
okay klopt. idd.
Uit de cdi komt oranje draad die komt op de + van bobine klopt. maar er komt ook een zwarte uit de cdi en daar zit idd een oogje aan.Maar die gaat dus naar massa blok + massa frame en vanuit daaruit weer een draad op de - van de bobine 8) Klopt dat zoals ik het zegt.


alvast thnx melf
 
er zijn 3 massadraden dus , 1 vanaf de bobine , 1 vanaf de cdi en 1 (die er std bij zit bij de rotor) die je op het blok aan sluit en de andere kant op de massa van het frame , het beste is om deze 3 kabels bij elkaar op te zetten ,zo heb je altijd goeie massa.

en de kill-switch zet je idd op het bruine draad op , of op de oranje , daar heb ik ze op..
 
Ontstekingsverhaal is wel duidelijk nu.

Ik zal je even wat informatie toelichten mbt de carb-afvoer. Als het goed is zitten er 3 carboverlopen op je carb. Ik gebruikte meestal een tube waar de vertandingsolie in zit. Daar laat je de 3 slangetjes inlopen. Zorg er wel voor dat je het makkelijk kunt demonteren, want het bakje loopt zo vol...
 
jup dat klopt, en je killer kwak je tussen de bruine draad van stator naar eprom :)

dat is idd die spec.stekker die je in elkaar plugged.maar die ga ik niet onderbreken.

er zijn 3 massadraden dus , 1 vanaf de bobine , 1 vanaf de cdi en 1 (die er std bij zit bij de rotor) die je op het blok aan sluit en de andere kant op de massa van het frame , het beste is om deze 3 kabels bij elkaar op te zetten ,zo heb je altijd goeie massa.

en de kill-switch zet je idd op het bruine draad op , of op de oranje , daar heb ik ze op..

Dus als ik de killswitch tussen de oranje zet dan komt het goed melf ?

Ontstekingsverhaal is wel duidelijk nu.

Ik zal je even wat informatie toelichten mbt de carb-afvoer. Als het goed is zitten er 3 carboverlopen op je carb. Ik gebruikte meestal een tube waar de vertandingsolie in zit. Daar laat je de 3 slangetjes inlopen. Zorg er wel voor dat je het makkelijk kunt demonteren, want het bakje loopt zo vol...

Thnx ronnie

die achter de stelschroef en de 2 op de vlotterbak. slangetjes in een flesje of blikje laten uitmonden en klaar :)

Dus de uitmonding vlak bij het plastic stelschroefje en de 2 uitmondingen onder op het vlotterbakje ?. Dat zijn dus de overlopen.
 
Ik heb hem altijd tussen die (bruine draad) stekker verbinding tusse stator/eprom (pen gat geval) draad in het gat steken en stekker in elkaar duwen (niet te dik draad natuurlijk)
 
Dus als ik de killswitch tussen de oranje zet dan komt het goed melf ?

:) volgensmij is het algemeen bekend dat die tussen de bruine draad moet. Als je hem tussen de oranje draad doet gaat je eprom kapot.

edit: lees weer eens half een forum pagina door

edit2: er moet ergens op het forum een simpele tekening staan hoe je het best een kill switch aan kan sluiten op een malossi rotor
 
ok thnx dushi`s ik doe hem maar fijn tussen de bruine draad.

Zo te zien heeft de vorige eigenaar de killswitch wel op de oranje gedaan want er zit op het oranje draadje een kroonnsteentje op met een klein stukje wit draad erin :p
 
er zijn 3 massadraden dus , 1 vanaf de bobine , 1 vanaf de cdi en 1 (die er std bij zit bij de rotor) die je op het blok aan sluit en de andere kant op de massa van het frame , het beste is om deze 3 kabels bij elkaar op te zetten ,zo heb je altijd goeie massa.

en de kill-switch zet je idd op het bruine draad op , of op de oranje , daar heb ik ze op..


1 van de bobine heb ik.1 van cdi heb ik en 1 van de killswaitch.alleen die ene die er std bij zit ?.
Welke bedoel je dan precies. :)
 
:) volgensmij is het algemeen bekend dat die tussen de bruine draad moet. Als je hem tussen de oranje draad doet gaat je eprom kapot.

edit: lees weer eens half een forum pagina door

edit2: er moet ergens op het forum een simpele tekening staan hoe je het best een kill switch aan kan sluiten op een malossi rotor



ik rijdt er al 2 jaar zo mee , en mijn vriendin heeft het ook al bijna 2 jaar zo..
 
Back
Top