Aansluiten op contact slot

Enterprise

Well-Known Member
Goeiedag,

Ik ben een echte leek m.b.t elektro dus sorry als dit een erg domme vraag is.

Ik heb een sigaretten aansteker zoals in de auto waar ik ook bijv mijn tel mee kan opladen.

Op dit moment is hij direct op de accu aangesloten maar ik wil dus dat hij alleen werkt als het contact aanstaat.

Ik weet dat ik hem dan op het contact moet aansluiten? Maar hoe?

Wie o wie kan mij op weg helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Als je bang bent dat hij stroom trekt als de scooter stil staat kan je er ook een schakelaartje tussen stoppen. Zo sluit is dingen als usb stekkers en verlichting ten minste aan, omdat ik ook niet zo handig ben met elektra
 
Als je bang bent dat hij stroom trekt als de scooter stil staat kan je er ook een schakelaartje tussen stoppen. Zo sluit is dingen als usb stekkers en verlichting ten minste aan, omdat ik ook niet zo handig ben met elektra
Goed idee, had ik ook al aan gedacht maar ik zou niet weten waar ik dit schakelaartje dan zou moeten zetten. Alle bekabeling is namelijk mooi weggewerkt achter de kappen.
 

Attachments

  • Screenshot_20201213-151226_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20201213-151226_WhatsApp.jpg
    82.1 KB · Views: 33
Je zou dat schakelaartje naast de sigaretten aansteker kunnen doen,. Gaatje boren en/of vijlen (ligt er net aan of je een ronde of rechthoekige schakelaar hebt) En dan zit hij er netjes naast in de kap
 
Ik heb hem op het contactslot aangesloten, de usb lader.
Met multimeter meten op welke kabel 12v komt als je hem op contact zet.
En de massa op het frame, onder een bout.

Om welke scooter gaat het?
 
Ik heb hem op het contactslot aangesloten, de usb lader.
Met multimeter meten op welke kabel 12v komt als je hem op contact zet.
En de massa op het frame, onder een bout.

Om welke scooter gaat het?