Het ligt allemaal aan de prijs, een grande retro is een Chinese scooter, en uit mijn ervaring is dat niet de beste kwaliteit, maar onderdelen zijn wel goed verkrijgbaar en goedkoop.Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een scooter aan te schaffen. Na wat kijken op marktplaats kwam ik een grande retro scooter tegen. Ik heb er al wat over gelezen, maar ik ben benieuwd wat de persoonlijke ervaringen zijn van mensen die deze soort scooter hebben. Graag zou ik willen weten of er veel problemen met deze scooter zijn of het wel meevalt. Ik las een negatieve reviews over deze scooter, maar dit zijn vrij gedateerde forums.
Bij voorbaat dank.
Ik heb een 5 jaar oude chinees (RL50) maar er is nog niets afgebroken, je moet wel de zelftapper schroeven met belijd vast zetten, maar dat geld voor alles.Een echte cheap chinees is echt een al drama.. Had zelfs nog een foto van mijn barrel. Zal straks wel even posten als ik hem tegen kom.
Kwaliteit van de schroeven / vijsje is een stuk hoger dan die groene china nep spul.. Die van de kisbee breken niet af, die van de cheap chinees wel.
Lees hier de verhalen over Chinese scooters met name van Zoef01 rijschoolhouder misschien denk je dan anders, zo slecht waren ze dus niet en zijn de laatste jaren beter geworden.Kvind het Rot scooters. Zijn chinese scooters goedkope onderdelen maar je moet er best wel verstand van hebben want als er wat mankeerd is het soms en raadsel. Ze zijn zwaar en groot ze rijden wel lekker als die eenmaal goed in orde is.
Ben van retro naar kymco agility gegaan en ben tog blijer met die kymco kwa kleiner en minder problemen.
Kzeg niet dat beter is heb gezegt dar ik er blijer mee ben en minder problemen heb dan die retro.Lees hier de verhalen over Chinese scooters met name van Zoef01 rijschoolhouder misschien denk je dan anders, zo slecht waren ze dus niet en zijn de laatste jaren beter geworden.
Mijn vriend en mede zendamateur heeft een Kymco waarvan het laatste jaar is vervangen:
de koppeling en v-riem (poelie in koppeling afgebroken)
vastlopers , cilinder en zuiger vervangen (te weinig olie in carter)
onregelmatig toerental , bougie en caburateur vervangen
Hoezo Kymco beter?
Het hangt van het onderhoud af!
Ja hier in de regio werkte maar 1 met chinese scooters maar die rekende gwn zelfde prijzen als andere merken.Dat laatste met daar werken we niet aan herken ik wel, ze willen er niet graag aan werken, waarschijnlijk verdienen ze er niet genoeg aan.
Als ik hoor wat een andere kennis voor rekeningen heeft van haar Vespa bij een Vespa dealer dan zakt mijn broek af, in 3 jaar zou ik mijn chinees er van kunnen kopen.
Vespa of Piaggio zijn heel mooi maar ruim 3x zo duur.
Maar er zijn ook dealers die hun brood met chinese scooters mee verdienen en je graag advies geven ondanks dat ik het onderhoud zelf doe en de meeste onderdelen in china koop.
Als er een groot motorisch niet op te lossen probleem zou komen dan koop ik een kompleet nieuw blok voor 295 euro wat ik allang verdiend heb met eigen onderhoud.