Aanschaf nieuwe scooter grande retro

LLangeland

New Member
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een scooter aan te schaffen. Na wat kijken op marktplaats kwam ik een grande retro scooter tegen. Ik heb er al wat over gelezen, maar ik ben benieuwd wat de persoonlijke ervaringen zijn van mensen die deze soort scooter hebben. Graag zou ik willen weten of er veel problemen met deze scooter zijn of het wel meevalt. Ik las een negatieve reviews over deze scooter, maar dit zijn vrij gedateerde forums.

Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

Er zit gewoon een GY6 motorblok onder zoals onder vele scooters dus daar is veel kennis hier op het form. Er zijn geen grote problemen mee.
Om de kosten te drukken kan je het onderhoud zelf makkelijk doen.
De onderdelen zijn niet duur en ook de bandjes niet +/- 20 euro p/s.
Voor het uiterlijk kijk of je veel roest ziet, misschien heeft hij binnen gestaan als je mazzel hebt.
 
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een scooter aan te schaffen. Na wat kijken op marktplaats kwam ik een grande retro scooter tegen. Ik heb er al wat over gelezen, maar ik ben benieuwd wat de persoonlijke ervaringen zijn van mensen die deze soort scooter hebben. Graag zou ik willen weten of er veel problemen met deze scooter zijn of het wel meevalt. Ik las een negatieve reviews over deze scooter, maar dit zijn vrij gedateerde forums.

Bij voorbaat dank.
Het ligt allemaal aan de prijs, een grande retro is een Chinese scooter, en uit mijn ervaring is dat niet de beste kwaliteit, maar onderdelen zijn wel goed verkrijgbaar en goedkoop.
Dus als ie te koop staat voor een mooie prijs, zeg ik doen. Anders ver ver weg ervan blijven.
 
Koop liever dan een kisbee. Zit wel het zelfde blok onder, maar technisch zit het allemaal beter in elkaar.

Een echte cheap chinees is echt een al drama.. Had zelfs nog een foto van mijn barrel. Zal straks wel even posten als ik hem tegen kom.

Kwaliteit van de schroeven / vijsje is een stuk hoger dan die groene china nep spul.. Die van de kisbee breken niet af, die van de cheap chinees wel.
 
Een echte cheap chinees is echt een al drama.. Had zelfs nog een foto van mijn barrel. Zal straks wel even posten als ik hem tegen kom.

Kwaliteit van de schroeven / vijsje is een stuk hoger dan die groene china nep spul.. Die van de kisbee breken niet af, die van de cheap chinees wel.
Ik heb een 5 jaar oude chinees (RL50) maar er is nog niets afgebroken, je moet wel de zelftapper schroeven met belijd vast zetten, maar dat geld voor alles.
Wat ik wel gedaan heb is zoveel mogelijk schroeven vervangen voor RVS. Dat staat mooier dan die roestkoppen na 3 jaar, en daar zit ongeveer €20.00 in (ook uit china).
Lastig was de vario deksel boutjes die M6 zijn maar met flenskop en i.p.v. 10mm kop een 8mm kop hebben, maar bij AliE toch gevonden.
1215_snaps.jpg

Ik gebruik ook vario riemen van AliE van ongeveer €3.50 die vervang ik om de 4000 km dan zijn ze aan het minium, ook gelijk nieuwe rollen erin, alles schoonmaken, koppeling demonteren en vetten en gaan voor de volgende 4K km.
Goedkoper kan je niet rijden als je zelf bereid bent wat te sleutelen aan de chinees.
 
je moet wel de zelftapper schroeven met belijd vast zetten

Zeg dat maar tegen de vorige eigenaar. Vooral als je 2ehands iets koopt (gokken = dokken)
 
Kvind het Rot scooters. Zijn chinese scooters goedkope onderdelen maar je moet er best wel verstand van hebben want als er wat mankeerd is het soms en raadsel. Ze zijn zwaar en groot ze rijden wel lekker als die eenmaal goed in orde is.
Ben van retro naar kymco agility gegaan en ben tog blijer met die kymco kwa kleiner en minder problemen.
 
Kvind het Rot scooters. Zijn chinese scooters goedkope onderdelen maar je moet er best wel verstand van hebben want als er wat mankeerd is het soms en raadsel. Ze zijn zwaar en groot ze rijden wel lekker als die eenmaal goed in orde is.
Ben van retro naar kymco agility gegaan en ben tog blijer met die kymco kwa kleiner en minder problemen.
Lees hier de verhalen over Chinese scooters met name van Zoef01 rijschoolhouder misschien denk je dan anders, zo slecht waren ze dus niet en zijn de laatste jaren beter geworden.

Mijn vriend en mede zendamateur heeft een Kymco waarvan het laatste jaar is vervangen:

de koppeling en v-riem (poelie in koppeling afgebroken)
vastlopers , cilinder en zuiger vervangen (te weinig olie in carter)
onregelmatig toerental , bougie en caburateur vervangen
remde voor slecht en liep aan op de remschijf , remklauw gedemonteerd schoongemaakt en gangbaar gemaakt gevet en weer gemonteerd

Hoezo Kymco beter?
Het hangt van het onderhoud af!
 
Lees hier de verhalen over Chinese scooters met name van Zoef01 rijschoolhouder misschien denk je dan anders, zo slecht waren ze dus niet en zijn de laatste jaren beter geworden.

Mijn vriend en mede zendamateur heeft een Kymco waarvan het laatste jaar is vervangen:

de koppeling en v-riem (poelie in koppeling afgebroken)
vastlopers , cilinder en zuiger vervangen (te weinig olie in carter)
onregelmatig toerental , bougie en caburateur vervangen

Hoezo Kymco beter?
Het hangt van het onderhoud af!
Kzeg niet dat beter is heb gezegt dar ik er blijer mee ben en minder problemen heb dan die retro.
Bij mijn retro is alles binnen nieuw vervangen omdat het en raadsel was wat het was zelf de winkels konde me en woude me niet helpen want het zijn chinese scootets en daar werken we niet aan.
 
Dat laatste met daar werken we niet aan herken ik wel, ze willen er niet graag aan werken, waarschijnlijk verdienen ze er niet genoeg aan.
Als ik hoor wat een andere kennis voor rekeningen heeft van haar Vespa bij een Vespa dealer dan zakt mijn broek af, in 3 jaar zou ik mijn chinees er van kunnen kopen.
Vespa of Piaggio zijn heel mooi maar ruim 3x zo duur.
Maar er zijn ook dealers die hun brood met chinese scooters mee verdienen en je graag advies geven ondanks dat ik het onderhoud zelf doe en de meeste onderdelen in china koop.
Als er een groot motorisch niet op te lossen probleem zou komen dan koop ik een kompleet nieuw blok voor 295 euro wat ik allang verdiend heb met eigen onderhoud.
 
Dat laatste met daar werken we niet aan herken ik wel, ze willen er niet graag aan werken, waarschijnlijk verdienen ze er niet genoeg aan.
Als ik hoor wat een andere kennis voor rekeningen heeft van haar Vespa bij een Vespa dealer dan zakt mijn broek af, in 3 jaar zou ik mijn chinees er van kunnen kopen.
Vespa of Piaggio zijn heel mooi maar ruim 3x zo duur.
Maar er zijn ook dealers die hun brood met chinese scooters mee verdienen en je graag advies geven ondanks dat ik het onderhoud zelf doe en de meeste onderdelen in china koop.
Als er een groot motorisch niet op te lossen probleem zou komen dan koop ik een kompleet nieuw blok voor 295 euro wat ik allang verdiend heb met eigen onderhoud.
Ja hier in de regio werkte maar 1 met chinese scooters maar die rekende gwn zelfde prijzen als andere merken.
En heb zelf en ander blok gehaald maar daarmee was nog steeds mn probleem niet opgelost. En na alles vervangen vind ik hem nog steeds niet top. Dus ben overgegaan naat en kymco en vind ik fijner dan die retro.
Maat en vespa of piaggo dure scooters maar denk niet zoveel snel problemen.

Je moet rekening houde met en Retro dat ze echt groot zijn vind ze moeilijk met sturen wegens de stuur en ze zijn echt zwaar. Verder vind ik ze mooi en als ze goed zijn rijden ze fijn.
 
Back
Top