Aanrijding -> vraag ivm verzekering

Endymion

Well-Known Member
Jooo, ik ben deze morgen aangereden geweest op een kruispunt. Ik kwam van rechts en reed 30 km/h. De andere bestuurder verklaarde onmiddelijk dat hij in fout was en we hebben de verzekeringspapieren ingevuld. Hierin verklaarde dat hij mij niet heeft gezien en dat ik van rechts kwam. Met als gevolg dat mijn hele voorkant kapot is.
Ik heb onmiddelijk erna mijn scooter binnegebracht bij een dealer voor de schade op te laten meten. Binnenkort gaat er een verzekeringsexpert komen zien. Maar mijn scooter rijdt 85 km/h en nu weet ik niet of die expert mijn snelheid gaat controleren of dat hij het gewoon zo laat :s.
Iemand die hier iets meer over weet?

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

meestal kijken ze gewoon naar de onderdelen of die std zijn. Maar ik weet wel een vriend van me had ook gehad die scooter was opgevoerd maar die kreeg geen keuring
 
Ik zou er op ze minst een std uitlaat op zetten... Dan denken ze ook eerder dat het wel in orde is... Dus als je nog een std pijp heb liggen, cker doen, zoniet zou k er 1tje kopen of lenen.
 
Alles wat je zo snel std kan maken, gewoon doen.
Het kan nooit kwaad, en een std. scooter klinkt "terugbetaal-vriendelijker" dan een opgevoerde.
En zo ben je er ook zeker van dat je alle "wat nou als" mogelijkheden uit de weg gaat.
 
Neej maar wel iemand die van die mensen word gestuurd die altijd overal opzetten "een opgevoerde bromfiets is NIET verzekerd"

Zou ff kijken of je std. pijp oid er op kan schroeven...
 
Als het jou schuld niet is kijken ze geen eens naar je brommer/scoot. Die expert schrijft alleen de schade op, maar gaat echt niet ff controleren of ie te hard rijdt. Dat probleem heb je pas als de politie je scooter meeneemt voor nader onderzoek als het ongeluk net is gebeurt. Wat wel shit is dat een expert bijv. je uitlaat (als die al beschadigt is) opschrijft voor de prijs van een standaard uitlaat, en dus niet voor de prijs van je vervangingsuitlaatje...

Maar als je zelf een beetje kan spuiten/plamuren en opknappen dan kan je aan dit soort ongelukjes geld overhouden
 
Ik heb het vorige week ook gehad met mijn yasuni R daar keken ze helemaal niet na alleen naar mijn schade
 
Niets aan je scooter veranderen.. Zoiezo zat jij niet fout en is er niets dat er op wijst dat jij te hard gereden hebt. Die man gaat vast verklaren dat jij een "snelle" uitlaat op je scoot had. Als jij dingen gaat veranderen dan is dat verdacht, als er ineens een standaard uitlaat opzit.

Schuldvraag is duidelijk. Snelheid kunnen ze niets meer aan doen. Dan had de politie gelijk de scooter moeten testen of in beslag nemen en dan testen. Als ze daar nu nog mee gaan komen als de expert dr is dan zeg je gewoon dat na het ongeluk heb opgevoerd.. Kortom ze kunnen je niets maken.
 
Back
Top