aanrijding gehad

Aprillia_sr_50

Grasmaaier
Hallo ik zit met een vraagje,

ik heb vorige week zondag een aanrijding gehad met een auto

auto kwam van links op een kruising en zelf aangegeven dat ze fout zat


nou moet ik mijn scooter laten bekijken door de schade expert van de verzekering

verder is het alleen kapschade maar ik heb een Aprillia Sr Factory en die kappen zijn sterves duur

dus ik weet voor 99% dat hij economisch total-loss verklaard wordt


nou wil ik mijn scooter gewoon houden en zelf gaan maken ( ik heb al een andere kappenset liggen )

alleen ben ik benieuwd of ik dan nog iets krijg van de verzekering

Bijv; als de dagwaarde 800 euro is en de waarde van het (WrAk) is 200 euro

krijg ik dan 600 euro terug ? of mag ik dan dag zeggen tegen mijn scooter


iemand die hier ervaring mee heeft ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit met een oude auto gehad. Werd aangereden van achter wat resulteerde in een nieuwe bumper+spuiten en verlichting kapot.

Mijn auto werd nagekeken en nog veilig en APK waardig bevonden. Met behoud van het wrak kreeg ik 750 euro uitgekeerd maar daar moest ik zelf de raparatie van betalen. Als ik de auto in zou leveren kreeg ik 850 euro uitgekeerd. Ik heb de auto gehouden en 750euro gekregen.

Ik neem aan dat ze je deze keuze ook zullen geven. En zou ik als je al een kappenset hebt liggen ook kiezen voor behouden van het wrak.
 
ik heb ook voor de rest geen schade aan het frame of mijn voorvork.

maar ik heb een berekening laten doen bij een scooterzaak en ze kunnen niet eens die kappen vinden.
nou heb ik zelf bij aprilia de kappen opgezocht en dan ben ik 800 euro kwijt ( zonder montage )

ik heb m daarnet weggebracht naar de scooterzaak en morgen komt de expert.

ik houd jullie op de hoogte ;)
 
Eindstand.

Mijn Aprillia is op 950 euro dagwaarde geschat (hoe ik heb ook geen idee) en voor mijn helm en dergelijke krijg ik 250 euro wat bij elkaar neerkomt op 1200 euro.

nu is die met de schade 150 euro waard wat er dus op neerkomt dat ik 1050 euro terugkrijg van de verzekering met behoud van mijn scooter.

fijn afgehandeld dus.
 
Back
Top