Aanbieding gemeente:Scooter Praktijk!

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Hallo mensen

Ik kreeg vandaag een brief binnen van de gemeente waarin stond dat ik nu al (op men 15de) scooter praktijk kon doen. Als ik alles goed afrond krijg je zelfs een deel van het lesgeld terug. Ook stond er in dat de kans 3x groter is dat je slaagd voor je theorie als je 16 bent. Ik mocht nu als de praktijk doen maar het eindexamen pas op men 16de. Je leert de basis dingen zoals remmen, sturen en allemaal van dat soort stuff (wat ik allemaal al gedaan heb door gewoon rondjes te rijden op de scoot van men zus) Wou graag weten of mensen dit soort briefen ook thuis gestuurt hebben gekregen (vooral de 15 jarige). En heeft iemand deze cursus al gedaan of zo goeie ervaring slechte ervaring? Zou graag willen weten of jullie dit ook hebben gehad.
 
Advertisement - register to remove this

AirWolf said:
Hallo mensen

Ik kreeg vandaag een brief binnen van de gemeente waarin stond dat ik nu al (op men 15de) scooter praktijk kon doen. Als ik alles goed afrond krijg je zelfs een deel van het lesgeld terug. Ook stond er in dat de kans 3x groter is dat je slaagd voor je theorie als je 16 bent. Ik mocht nu als de praktijk doen maar het eindexamen pas op men 16de. Je leert de basis dingen zoals remmen, sturen en allemaal van dat soort stuff (wat ik allemaal al gedaan heb door gewoon rondjes te rijden op de scoot van men zus) Wou graag weten of mensen dit soort briefen ook thuis gestuurt hebben gekregen (vooral de 15 jarige). En heeft iemand deze cursus al gedaan of zo goeie ervaring slechte ervaring? Zou graag willen weten of jullie dit ook hebben gehad.

ey,

Dat heb ik ook gedaan. de theorielessen zijn nogal boring.maar de praktijk was erg lache.
ik weet nie of de kans opslage groter worden. maar je hoeft thuis tenminste niet meer alles zelf te lezen. das wel beterz

Laterz
 
Klinkt wel positief opzich. Woon je in Nederland of Belgie?
Ik vind het wel een goed idee, omdat je dan tenminste een beetje ervaring hebt zodra je op je scooter gaat rijden op de weg. Aan de andere kant heeft zo'n vrijwillige cursus ook weer niet zo veel nut, omdat degene die gevaarlijk zijn (meteen op hun 16e overal 100 willen rijden) die cursus toch niet gaan volgen.
 
Het leren van remmen enzo dat lijkt me wel goed als je dat via praktijklessen doet.
Maar het theorie gedeelte kan je net zo goed thuis heel goed leren en dan haal je het ook wel in 1 keer. Zo moeilijk is dat theorieexamen nou ook weer niet :)
 
ik heb die cursus gedaan en in 1 keer geslaagd met 0 fout het is echt aan te raden maar stel je van het praktijk gedeelte niet veel voor. Het leeren gaat veel makkelijker en beter dus het is aan te raden!
 
of je leert remmen op die cursus, of je leert dat je niet vol je voorrem in knijpt als er ineens een auto van links jou geen voorrang geeft op je eigen scooter :X
 
ik mag hopen dat ze je leren uit te wijken , remmen etc.

en dat als er iets op de weg ligt dat je niet meer kunt ontwijken (zoals een kat ,egel ,balk ,zak met iets of tas) dat je er dan recht overheen moet knallen en naar een punt moet kijken in de verte waar je heen wilt (meestal verlengde vd weg of eind bocht

je zult vast dingen te weten komen die nuttig zijn

dagenlijks verlichting en banden en remmen checken is natuurlijk bullshit maar dat moet wss ook
 
jaa, ze leren je wel vanalles, ik heb het ook gevolgt, theorie lessen waren boring alleen ik hebb thuis nauwelijks/niet geleerd en toch geslaagd met 1 fout de eerste keer, zeker wel een aanrader
 
Vrienden van mij hebben die cursus gedaan. Wat ik van hun hoorde was dat de theorie lessen echt heel saai waren 2uur achter elkaar per week. Maar het praktijk vonden ze wel lagge ze moesten als ze het certificaat hadden gehaald nog een keer terug komen en dan gingen ze een rondje rijden en als dat goed gaat dat kregen ze een deel van het geld terug. Ze vonden wel dat je bij de eerste praktijk les echt nutteloos was want je gaat heel standaard dingen leren (voor van de malloten wel handig btw).

Ze hebben het allemaal in 1x gehaald en ik heb gewoon uit de boekjes geleerd omdat ik geen zin had om naar die lessen te gaan en thuis ook al van af me 12e rond reed met een puchje om ook nog van die praktijk lessen te volgen. Maar ik heb het ook gewoon in 1x gehaald :w
 
ik had ook iets (heerde) op mun 16e moest ik 130 euro betalen dan teorie doen koste nix in 1x slagen 3 maanden later praktijk goed doen en dan kreeg ik 130 weer trug dus heeft me nix gekost (Y)
 
Mmm veel reacties misschien toch echt wel een goed idee. En lijtk me ook nog wel humor :D Woon trouwens gewoon in Nederland. Maar ik rij heel soms ook wel es rond op de aerox van men zus maar lijkt em wel lachu om te doen. Leer je misschien nog es wat nuttigs en misschien slaag je dan makkelijker. Maar ik ga echt wel leren van te voren want wil et in 1 x halen
 
Voor degene die te lam en te lui is om zelf de theorie uit het boekje te gaan leren is een cursus best wel een optie, aangezien het theorie-examen in principe erg makkelijk is, maar je moet er gewoon wel wat voor doen... Een praktijktest oid zou wat mij betreft verplicht mogen worden, maar dan moet het natuurlijk wel nut hebben; hoe te handelen bij plotseling remmen.uitwijken etc.
 
Ik vind het wel terrecht want als ik sommige mensen zie rijden op een scooter :X

Ze komen je link rechts overal inhalen en met een hoge snelheid ook nog is. (als ze NET 16 zijn)

Ik heb het 1e half jaar std rond gereden om ervaring op te doen en te LEREN rijden mja.
Daarom vind ik het wel goed.
 
Opzich is het ook een goed idee, maar op deze manier gaan mensen die toch serieus nadenken deze cursus misschien doen, maar de levensgevaarlijke kindjes die denken dat ze overal maar kunnen racen beginnen niet aan zo'n vrijwillige cursus denk ik. Als ze zo slim zijn om het wel te doen zouden ze ook wel zo slim zijn om gewoon normaal te rijden lijkt me.
 
Heb ik ook gedaan, en ik vind het een aanrader.

Theorielessen zitten erbij in, daarna geslaagd met 1fout.
Gratis theorieboek kreeg je erbij.


Praktijk lessen gekregen van een rijschool hier in het dorp.
Paar handige tips gekregen etc.

Na het behalen van de cursus kreeg je een 3VO-certificaat.
Hiermee kreeg je korting bij het afsluiten van een verzekering @ univé.

Dus was erg goedkoop, als je kijkt wat je ervoor terug krijgt.
Bovendien zijn paar tips van een rij-instructeur altijd handig.
 
Back
Top