9 grams rollen?!?! leg dat maar es uit!

Sloper

Banned
echt vaag, ik wilde dus vandaag ff me vsnaar en rollen vervangen, ik dus vario eraf, vsnaar eraf en rollen eruit. rollen en vsnaar waren bestwel versleten dus ik naar de dealer en nieuwe gehaald. legt die vent ze zo op die weegschaal=52gram!!! nou tel er 2 gram bij op, want ze waren aardig afgesleten 54/6=9!!, dus hij zegt vanne hij trekt zeker helemaal niet op, maar hij trekt juist als een malle.
nouja ik wilde dus nieuwe hebben, alleen 8,5 was het zwaarste wat ze hadden dus dan die maar, ik ze er thuis ingedaan+vsnaar, alleen nu trekt hij juist ZACHTER en gaat +/- 7km harder?!??!??!?!!? snapt iemand ditte en dat gewicht van die rollen kon wel kloppen want ik had van iemand gehoord dat peugots altijd zware rollen hebben omdat ze veel koppel hebben ofso

marre thnx in advance voor de goeie reply+s
 
Advertisement - register to remove this

ik ben van plan die rollen juist te vervangen voor zwaardere, omdat ie nu alles behalve trekt...

die V-Snaar.... mag misschien ook vervangen worden na 11000 KM :)

hoeveel kostte dat geintje jou?

in mijn ogen betekenen lichte rollen dattie langzaam trekt, en hoge topspeed, en zware rollen snel trekken en lage topspeed.

bij zware rollen kost 't meer kracht om de motor draaiend te houden (lage topspeed) maar druk ie sneller de V-Snaar klem omdat ie meer druk erachter heeft.

bij lichte rollen is 't andersom, langzaam trekken, hogere tops.

teminste.... zo zie ik het....
 
Originally posted by BadBoyMe
in mijn ogen betekenen lichte rollen dattie langzaam trekt, en hoge topspeed, en zware rollen snel trekken en lage topspeed.

bij zware rollen kost 't meer kracht om de motor draaiend te houden (lage topspeed) maar druk ie sneller de V-Snaar klem omdat ie meer druk erachter heeft.

bij lichte rollen is 't andersom, langzaam trekken, hogere tops.

teminste.... zo zie ik het....

t'is juist omgekeerd.
niet?:?
 
Voor zover ik weet zit het zo:
Bij 50cc heb je met lichte rollen meer koppel en een lagere top en met zwaardere rollen minder koppel en een hogere top
Maar bij een 70cc (of meer) heb je met lichtere rollen nog steeds meer koppel en een hogere top, omdat de cilinder op toeren moet komen ofzo?.........Ik weet het niet zeker, maar ik heb het met mijn Wallaroo ook bijna alle gewichten rollen der ingehad en met degene die der nu inzitten, ze zijn heel licht iig ik weet niet precies hoeveel gram, maar daar trekt ie het hardst mee en heeft ie de hoogste top.............maarja das bij een Wallaroo he
 
hmm..pure crap.

Een uitlaat heeft een topvermogen op een bepaald toerental. de rollen bepalen het toerental dat je motordraait. lichte rollen = veel toeren. zware rollen = minder toeren.

Heb je een pijp met lage toeren, dan zul je dus iets wat zwaardere rollen moeten hebben dan een pijp die z'n topvermogen op een wat hoger toerental heeft.
 
Bij mij moesten er bij mijn zenith ook zware rollen in, 7 gram, en draaide best een hoop toeren(moest ook). Maar het bleek dat die snaar de hele tijd doorslipte, want toen ik een rode malossi drukveer erin deed draaide hij ineens veel te weinig toeren(snaar slipte niet meer door), en moest ik ineens 5,6 gram rollen hebben voor dezelfde toeren.
Kan ook een verklaring zijn voor dat je snaar zo versleten is...

Nu heb ik een nog zwaardere drukveer erin omdat de snaar nog steeds beetje doorslipte, en nu heb ik weer 7 gram rollen nodig...
 
Jongens, BadBoyMe heeft het over een PK50..daar zit geen vario in..hoe het werkt bij een PK50 weet ik niet, ik heb er ooit een gehad, maar weer snel doorverkocht.
 
Back
Top