80cc sneller laten lopen?

ChaiseDS

New Member
Hey guys,

Ik heb nu een 80cc piaggio new fly uit 2016 maar hij gaat top denk ik 74 en ik zou hem graag 80 of iets er boven laten lopen, iemand ideeën?

Setup:
80cc
Sproeier 78 (wou dit vervangen maar doorgedraaide schroef in carb dus fml)
Rollen 8.4 gr
Polini vario
Originele vsnaar
Naraku nokkenas
Euro begrenzer
Polini luchtfilter
Kleppen staan op 15 in 15 uit weet niet of dit uitmaakt?

Heb ook het gevoel dat deze wel wat sneller mag doortrekken maar heb hem alleen koud (8 min rijden max) getest sinds het nokkenas erin zit, graag tips als iemand ideeën heeft!

Groetjes!
 
Advertisement - register to remove this

Ja die sproeier 78 is te zuinig bij een 80cc. Minimaal 82. Je zal toch een oplossing moeten vinden om je vlotterbak open zien te krijgen. Desnoods carburateur loshalen, in een doek op de werkbank wikkelen, ergens lichtjes klemmen, en dan voorzichtig met een kunststofhamertje en een scherpe dunne platbekschroevendraaier losdraaien tijdens het tikken.

Als je dit gedaan hebt, en sproeier 82 a 84 hebt gemonteerd dan heb je er zeker wat Kmpu bij. Kleppen kunnen inderdaad gewoon bij een 80cc op 0.10 en 0.15
 
Nee, is niet goed!

0.10 inlaat en 0.15 uitlaat.

Sproeier moet iets groter als er 80cc, race nokkenas en race vario is geplaatst.

En Polini luchtfilter??

ja vond dat de polini wat meer lucht liet door gaan dus had die genomen inplaats van de normale die er in zit
Post automatically merged:

Ja die sproeier 78 is te zuinig bij een 80cc. Minimaal 82. Je zal toch een oplossing moeten vinden om je vlotterbak open zien te krijgen. Desnoods carburateur loshalen, in een doek op de werkbank wikkelen, ergens lichtjes klemmen, en dan voorzichtig met een kunststofhamertje en een scherpe dunne platbekschroevendraaier losdraaien tijdens het tikken.

Als je dit gedaan hebt, en sproeier 82 a 84 hebt gemonteerd dan heb je er zeker wat Kmpu bij.

Hmm das toch pittig kut ik vernoemde het trouwens verkeerd de kruiskop is gewoon doorgedraaid dus krijg hem niet meer los met een kruiskop dus mogelijk even in zagen en met een plat kop eruit halen? heb hier sproeier 85 liggen dus dat is het probleem niet maar die kut schroeven gaan steeds stuk bij mij
 
Carburateur loshalen, op de kop op de werkbank inwikkelen met een theedoek, ergens met je linkerarm tegenaan klemmen, of lichtjes in de bankschroef vastdraaien en dan een scherpe kleine platbek schroevendraaier erin tikken met een kunststofhamertje dat ie zeg maar redelijk in die oude kruiskopmoer geklonken zit, en dan voorzichtig met het kunststofhamertje links-om spanning erop houden en lostikken. Of hij springt vrijwel meteen of je moet ze inderdaad iets inzagen.
 
Carburateur loshalen, op de kop op de werkbank inwikkelen met een theedoek, ergens met je linkerarm tegenaan klemmen, of lichtjes in de bankschroef vastdraaien en dan een scherpe kleine platbek schroevendraaier erin tikken met een kunststofhamertje dat ie zeg maar redelijk in die oude kruiskopmoer geklonken zit, en dan voorzichtig met het kunststofhamertje links-om spanning erop houden en lostikken. Of hij springt vrijwel meteen of je moet ze inderdaad iets inzagen.
Oh okay top man ga ik even kijken zo bedankt
 
Back
Top