70cc top performance, kwaliteit ??

jaeneke

Well-Known Member
hoe zit het met dat merk top performance qua kwaliteit ?

ik was daarstraks bij de scooterboer bij ons en begon over mijn toekomstige straat setup met DR70cc.
toen zei hij dat top performance beter was qua kwaliteit maar ik heb zo geen ervaring met dat merk.

van DR weet ik dat ik voor dat geld een degelijke cilinder kit krijg en die TP kost ook nog eens een 20€ meer als kit.
zijn ervaring volgens hem was dat die TP cilinder kitjes beter zijn afgewerkt en langer meegaan.

en is die TP ook een laagtoerige 70cc of is dat meer een 'schreeuwer' ?:# :D

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Voor een gietijzeren cilinder draait die leuk wat toeren (dacht zo'n 12000, is lang geleden:) ) Als je dan toch moet kiezen zou ik zeker voor de top gaan, icm Nardo/shot en 17,5 tot 21mm rijd dit erg leuk.
 
Voor een gietijzeren cilinder draait die leuk wat toeren (dacht zo'n 12000, is lang geleden:) ) Als je dan toch moet kiezen zou ik zeker voor de top gaan, icm Nardo/shot en 17,5 tot 21mm rijd dit erg leuk.

mmm dat is wat veel, ik heb een lazer uitlaat en die is niet erg hoogtoerig...
de keuze van deze uitlaat heeft te maken omdat ik me wou 'voorzien' van een DR en daar gaat deze uitlaat toch al goed op.
 
lazer is imo niet echt meteen een geweldige uitlaat maar kan er zeker wel netjes op lopen ,je kunt altijd nog wat anders kopen ;)

Top performaces is eigenlijk gewoon een DR (en andersom , dus het zal weinig uitmaken..
 
lazer is imo niet echt meteen een geweldige uitlaat maar kan er zeker wel netjes op lopen ,je kunt altijd nog wat anders kopen ;)

Top performaces is eigenlijk gewoon een DR (en andersom , dus het zal weinig uitmaken..

welke uitlaat is dan nog goed voor 50cc/70cc laagtoerig zonder al te veel herrie ?
dan weet ik al welke opties ik nog heb:#

ok als het hetzelfde is dan ga ik voor de DR, scheelt 20€ in aanschaf en daar heb ik dan weer een beter membraam voor...

tnx voor de info !+ralf+
 
gianelli shot , yasuni R

shot maakt overigens nog wel vrij veel lawaai.

mja , dat doen toch de meeste uitlaten wel.


wat bedoel je met een beter membraan?
 
gianelli shot , yasuni R

shot maakt overigens nog wel vrij veel lawaai.

mja , dat doen toch de meeste uitlaten wel.


wat bedoel je met een beter membraan?

is een yasunu R nog beter als een lazer ?? ik dacht omgekeerd...
een herrie uitlaat moet ik niet hebben, de lazer maakt op vol toeren een aanvaardbaar lawaai en op 'cruise snelheid' bijna nix dus dat vind ik perfect.

met beter membraam bedoel ik eentje met carbonnen klepjes, of gewoon carbonnen klepjes op het stock membraam.
 
lazer is imo niet echt meteen een geweldige uitlaat maar kan er zeker wel netjes op lopen ,je kunt altijd nog wat anders kopen ;)

Top performaces is eigenlijk gewoon een DR (en andersom , dus het zal weinig uitmaken..

bedoel je hiermee de top performance due + ?
 
is een yasunu R nog beter als een lazer ?? ik dacht omgekeerd...
een herrie uitlaat moet ik niet hebben, de lazer maakt op vol toeren een aanvaardbaar lawaai en op 'cruise snelheid' bijna nix dus dat vind ik perfect.

met beter membraam bedoel ik eentje met carbonnen klepjes, of gewoon carbonnen klepjes op het stock membraam.

een laser maakt imo juist veel geluid ,en presteerd zeker slechter dan een R.

gewoon carbon of fiberglass op een std membraan voldoet.
 
een laser maakt imo juist veel geluid ,en presteerd zeker slechter dan een R.

gewoon carbon of fiberglass op een std membraan voldoet.

ja ik vond qua koppel dat die laser niet echt sterk is, heb voor de laser een weekje met een leo ZX gereden en dat reed voor op straat eigenlijk best goed.
de laser geeft ietsje meer power maar je moet ook weer lager gaan met de rollen...

dan kan ik nadien eens een R bijkopen en vergelijken, ik moet zeggen dat mijn laser echt weinig herrie maakt, vriend van me heeft pas een nieuwe chroom laser gekocht en die schreewt de hele wijk plat met die uitlaat8P

ok, dan die ik gewoon andere plaatjes op de stock membraam, een voorkeur hiervoor of blijft het zowat hetzelfde ?
 
een laser is imo vrij gevoelig ,er zijn andere uitlaten die dezelfde of zelfs betere prestaties leveren maar met een veel mooiere powerband , dus veel minder gevoelig.

het geluid vond ik van degenen die ik erop heb gezet behoorlijk luid ,in verhouding tot bijv. een R oid.

ik gebruik tegenwoordig Malossi membraanplaatjes , zijn zeer goed , sterk en werken goed en blijven ook lang goed.
 
ja dat is wat me opviel bij die laser tov. die ZX waar ik een weekje mee heb gereden.
de ZX was veel makkelijker af te stellen en een gram meer of minder in de vario kwam niet zo nauw vanwege de brede power/koppel band.

die laser is erg gevoelig, heb er nu 25.5gr in zitten en ik kan met mijn rollen ook 24gr maken als eerst dichtsbijzijnde, maar met 25.5gr kom ik net wat te kort qua toeren maar voel ik het koppel goed en met 24gr heb ik net te weinig power/teveel toeren...

met 24gr gaat hij beter bij hogere snelheden maar de eerst 20-30kmh voel je gewoon geen koppel, net alsof je nét over het toerengebied van de uitlaat komt.

dus ik denk ergens tusen de 24.5 en de 25gr moet goed zijn, alleen heb ik daar de juiste rollen niet voor|(
 
ik zag net dat de gianelli shot bij easyparts in de aanbieding was(150€), lijkt me ook een mooie uitlaat maar maakt blijkbaar te veel herrie volgens jullie.

kan ik daar iets aan doen(meer demperwol od.) ?

en er staat ook bij de uitleg dat hij alleen geschikt is voor 70cc ?
 
hij is niet alleen geschikt voor 70cc , rijdt ook best goed op een std 50cc.

meer demperwol is vaak juist niet beter , het geluid word namelijk geabsorbeerd door het losse karakter van het wol , ga je er meer wol in zetten druk je het meer in elkaar waardoor het juist minder absorbeerd.

je kunt de gaatjes in de demperbuis iets groter boren , maar wil je echt wat stiller zou je er een yasuni demper oid op kunnen maken eventueel.
 
ok, bedankt, ik ga het eens bekijken, de eerst volgende keus is toch zo'n yasuni R en als het er nog vanaf kan dan test ik zo'n gianelli ook nog eens:#
 
Ga voor de TP due+ (roze top) deze doet het zeer goed. In combinatie met een 17,5 en een shot of R (liever c16) kom je al gouw rond de 100-105 km/h. Die top cilinders zijn echt goede kwaliteit, je hoeft ze niet warm te rijden, weinig slijtage, en doet et op een of andere manier altijd :P
 
Ga voor de TP due+ (roze top) deze doet het zeer goed. In combinatie met een 17,5 en een shot of R (liever c16) kom je al gouw rond de 100-105 km/h. Die top cilinders zijn echt goede kwaliteit, je hoeft ze niet warm te rijden, weinig slijtage, en doet et op een of andere manier altijd :P

dat is al een serieuze straat setup moet ik zeggen als je over de 100 gaat :p

voor mij is die snelheid niet zo belangrijk, ik wil alleen bv. rond de 70kmh kunnen 'cruisen' dus niet volgas want ik moet rekening houden met mijn luchtgekoeld blok hé;)

en herrie probeer ik al helemaal te vermijden, volgens mij die setup wat jij hier boven beschrijft is qua decibels 'iets' boven het normale neem ik aan:D ;) ;)

ik heb vroeger altijd DR gereden en was er altijd super tevreden over(op een straat setup), goed wat koppel en een redelijk verbruik vanwege de redelijk lage toeren.

maar ik herinner me dat ik 10j terug een namaak polini cilinder op men F12 heb gehad(weet het exacte merk niet meer maar ik denk dat het TP kan geweest zijn), zou dat miss niet de voorvader van die redtop geweest kunnen zijn ?
ging ook retehard met een 17,5mm:~ ;)
 
zo kheb 2 dagen terug een F12 LC gekocht en daar bleek na nader onderzoek van de cilinder de schroefdraad v/d uitlaat flens afgebroken te zijn...

nu ben ik daarstraks mijn scooterboer gaan lastig vallen die had toch niet 'toevallig' een roze top liggen8P:p

dus ben nu bezig die eronder te steken, moet alleen nog effe grotere sproeiers gaan halen en een nieuwe naaldlager want dat was ik vergeten|(

dus setup word dan :

-standaard krukas(met volgens mij geen speling dus we hpen of hij het effe volhoud):D
-roze top 70cc LC
-doppler S2R vario(berekend op 70cc cilinders)
-doppler S2BR replica instelbare koppeling(pakt aan bij ong. 6000trpm en is volledig open bij +-6800trpm volgens toerenteller)
-betere riem
-sproeier moet ik nog zien
-NGK 8 bougie
-stock luchtfilterhuis met malossi filter mousse
-gele malossi drukveer

volgende maand pleur ik een 17,5mm erop.
 
Back
Top