van top performance 70cc thropy een roze top maken?

rowinn93

Well-Known Member
Goeidedag,

ik zal eerst even wat over mijn scooter vertellen. ik heb een Yamaha Aerox (uit 2010 met 10.000 km op de teller) met een standaard krukas waar ik al een tijdje 70cc top performance thropy op heb zitten (2 zuigerveren) maar dit gaat eerlijk gezegt een beetje vervelen.
daar zit nou precies mijn vraag, namelijk:

ik heb gehoord dat je van een dr70cc het idee van een roze top kan maken. mijn vraag is kan dit ook bij mijn cilinder (thropy) ? omdat deze cilinder hetzelfde zijn op de zuiger na.

zo ja, hoe moet dit?

PS. ik ga binnenkort m'n cilinder tunen namelijk:
uitlaatpoort aanpassen
uitlaatpoort polijsten
spoelporten aanpassen
spoelporten polijsten

ik denk ik zet het er even bij misschien maakt dit wat uit.

ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik had al begrepen dat de top van m'n cilinder 1mm er vanaf moest (dit laat ik doen door een ijzerbewerker) en een metale voetpakking van 1mm te gebruiken. Is dit alles dit alles voor een perfect lopende imitatie van een roze top of zijn er nog meer dingen?
 
Ik had al begrepen dat de top van m'n cilinder 1mm er vanaf moest (dit laat ik doen door een ijzerbewerker) en een metale voetpakking van 1mm te gebruiken. Is dit alles dit alles voor een perfect lopende imitatie van een roze top of zijn er nog meer dingen?

Dus je haalt er 1mm vanaf, om vervolgens die 1mm er weer bij te doen met een voetpakking, juist..
En persoonlijk denk ik dat je de cilinder meer vernaggeld dan dat je hem sneller maakt, tenzij je er veel verstand van hebt. (Maar dan zou je dit niet vragen;))

Zou advies vragen aan die mensen die je dat allemaal wijs gemaakt hebben..
 
Dus je haalt er 1mm vanaf, om vervolgens die 1mm er weer bij te doen met een voetpakking, juist..
En persoonlijk denk ik dat je de cilinder meer vernaggeld dan dat je hem sneller maakt, tenzij je er veel verstand van hebt. (Maar dan zou je dit niet vragen;))

Zou advies vragen aan die mensen die je dat allemaal wijs gemaakt hebben..

Het idee hierachter is dat je de timing verhoogd zeggen ze. Maar ik heb het me niet door 1persoon wijs gemaakt maar meerdere want het hele internet staat er over vol dat het kan.. alleen niet hoe precies. vandaar deze post
 
mja , zet je de cilinder hoger verander je niet alleen de poorthoogtes..

en waarom zou je perse een roze top willen imiteren?

je kunt overigens beter de spoelpoorten hoger zetten ,poorten gelijk maken (en netjes) en de uitlaatpoort aanpassen , niks afdraaien..

en een gradenschijf gebruiken om de poorttiming te meten..
 
Back
Top