70cc rijd slechter als 50cc

Nigel410

Well-Known Member
HEy,

ik heb zojuist mijn 2e hands 70 cc cilinder op men scooter gezet van het merk Airsal.
alles weer goed in elkaar, wil ik hem ff testen maar totaal geen trekkracht en ook geen top.
mijn setup is ook nog niet aangepast op een 70 cc maar dat hij het zo slecht zou doen had ik niet verwacht.
mijn setup is nu:
70 cc Airsal
12 mm carb std peugeot
Gianelli Nrx
doppler volle wang krukas
std koppeling

ik denk zelf aan een grotere carb maar verhelpt dat mijn probleem?
of is ook de uitlaat niet geschikt voor een 70 cc

Groeten N
 
Advertisement - register to remove this

ik had op mijn scooter (neo's) ook een airsal t6 70cc en vond da de trek kracht toch wel goed mee viel maar dat was wel met een 17.5del. maar er moete licht genoege rollen gebruikt worden want hij moet wel wat toeren maken wil je er wat trek kracht uithalen.
 
cilinder ziet er nog perfect uit... geen krassen of andere beschadigdheden...
ik vind het raar als ik lichter in rollen moet, licht dit aan een AIRSAL of is dat altijd zo met een 70 cc
en doet een gianelli nrx nog een btje op een 70?
 
..

melf #50 said:
mischien is de cilinder versleten , laat m bij een dealer opmeten met een micrometer..

versleten? kan ik dat ook zien aan of er speling tussen zuiger en cilinder zit??? die is er namelijk helemaal niet... het past allemaal goed in elkaar
 
je moet het laten meten met een micrometer , niet met schuifmaat of wat dan ook maar met een micrometer , zo kun je meten wat de speling tussen de zuiger en de cilnder is , op het oog kan het best goed lijken maar als je het dan meet kan het wel versleten zijn...
 
ik heb er nu een stuk lichtere rolletjs ingedaan van 8 naar 4 gr loopt een stuk beter... klein dood punt in het begin maar trekt dan lekker door.. maar top licht nu erg laag iets hoger dan 60 :S
hoe kan ik deze top hoger krijge?

ook merkte ik dat er valse lucht langs de carb komt bij het spruitstuk 1 van de bouten is ralgedraaid :S
 
Jep.. valse lucht verhelpen en dan je carb beter af gaan stellen en daarna pas je rollen.
Als je carb te arm staat kan je cilinder al warmlopen voordat ie ooit lekker gereden heeft. Ik snap trouwens niet dat je een alu 70cc aanschaft terwijl je er duidelijk de ballen verstand van hebt, maarja das niet mijn zorg. :+
 
Back
Top