70cc op standaard uitlaat

yamahax

Well-Known Member
hoi

ik wil een 70cc kopen maar die wil ik op me orginele uitlaat er op laten zitten. Mijn setup nu:

17.5 carb.
polini vario

voor Yamaha aerox

Kan dat en zoja wat zullen de prestaties dan ongeveer zijn,
en welke cilinder raden jullie mij dan aan.

Wil later een giannelli shot over een jaar.
 
Advertisement - register to remove this

Voor te beginnen, zeker DR70, ook leuk om later nog te tunen (als het na een tijdje toch weer begint te vervelen:))

/edit ik denk dat een Manston Rep. weer te is. Misschien voor later dan (de echte Manston). + Manston Rep en originele uitlaat is goede combinatie.
 
ja maar ik hou van trekken en ik denk dat de hebo een stuk sneller trekt en de top ook beter is.

Ik wil later wel een giannelli shot kopen

maar zal een gilardoni ook leuk zijn

mijn gedachte zit nu nog het dichtst bij de hebo
 
yamahax said:
ja maar ik hou van trekken

:+

Back ontopic ;)

Een dr70 is inderdaad beter om mee te starten, Manston replica maakt ff wat meer toeren dus herrie. Politie is daar gek op :| Met een DR70 val je niet meer op , je zal dus niet sneller aangehouden worden oid :)

Start eerst maar es met een dr70 valt niks tegen en kan zo op je originele krukas :)
 
beter pak je een 70cc al Hebo met ovale uitlaatpoort (ronde cilinder) is sneller uit de doos dan MR namelijk en geeft met shot later beter resultaat dan MR ...

ik heb onder een aerox een Polini gietijzer gezet en dit liep prima , trekt super op en liep toch nog zeer snel !
 
Met DR70, Sp3 pijp , 17.5mm en multivar heb ik zo rond de 100 teller gereden.

Maar top alleen heb je geen reet aan :) ik rijdt liever 80 door er 1 ruk naar toe te trekken als zagend naar de 120 :)
 
de dr70 zal el lkkr lopen met die std uitlaat.. (moet wel onbegrensd zijn he)


maar een manston rep. zal zijn druk niet kwijt kunnen met die std aerox uitlaat (ik heb der ervaring mee)
gevolg: warmloper..


of je haalt dus die DR met std uitlaat erop..

of je haalt dan een manston rep met direct een shot..


:)
 
- of DR70 + std. pijp
- of Gilardoni 70 + Big One Racing pijp

Die laatste is ultime combo voor heerlijk weinig geld 8P

Je moet voor alle2 ook denken aan andere carb. maar dat had je cker al door.
 
FraNNa said:
de dr70 zal el lkkr lopen met die std uitlaat.. (moet wel onbegrensd zijn he)


maar een manston rep. zal zijn druk niet kwijt kunnen met die std aerox uitlaat (ik heb der ervaring mee)
gevolg: warmloper..


of je haalt dus die DR met std uitlaat erop..

of je haalt dan een manston rep met direct een shot..


:)
warmloper zal wel door slecht afstellen komen , moet gewoon willen , als de druk niet wegwil gaat ie gewoon slecht lopen , maar dat kan bij een std pijp niet doordat de std pijp open is ;) , kan alleen gebeuren dat de tailpipe te nauw is bij een snelle pijp en daardoor de gassen niet wegwillen als ie warm is.. tis gewoon zo dat door nauwe bocht van de std uitlaat meer koppel wordt gecreerd , de topsnelheid daarentegen ligt lager.. en het toerental daarmee ook , daarom mag zo'n setup ook niet zomaar vastlopen..
 
melf #50 said:
warmloper zal wel door slecht afstellen komen , moet gewoon willen , als de druk niet wegwil gaat ie gewoon slecht lopen , maar dat kan bij een std pijp niet doordat de std pijp open is ;) , kan alleen gebeuren dat de tailpipe te nauw is bij een snelle pijp en daardoor de gassen niet wegwillen als ie warm is.. tis gewoon zo dat door nauwe bocht van de std uitlaat meer koppel wordt gecreerd , de topsnelheid daarentegen ligt lager.. en het toerental daarmee ook , daarom mag zo'n setup ook niet zomaar vastlopen..
Ken toch wel hoor, sinds een paar maanden tuf ik rond met een Team AC, deze was ook warmgelopen door het gebruik van een 50cc uitlaatje (Samba). Lag niet aan afstelling, daarna kwam er een C16 onder en daar rij ik nu al weet ik het hoelang mee, nix mee gemerkt. Het is simpel: teveel (en dan ook veels te veel) druk is meer warmte, dat kan warmloper geven. Natuurlijk niet als je met lage toeren en 5min. mee rond rijdt.
 
FraNNa said:
de dr70 zal el lkkr lopen met die std uitlaat.. (moet wel onbegrensd zijn he)


maar een manston rep. zal zijn druk niet kwijt kunnen met die std aerox uitlaat (ik heb der ervaring mee)
gevolg: warmloper..


of je haalt dus die DR met std uitlaat erop..

of je haalt dan een manston rep met direct een shot..


:)


over dat onbegrens zijn die uitlaat de prop is er uit
kan ik dan wel een hebo monstan rep of gilardoni
 
Back
Top