70cc op een FireFox?

Binnetie

Well-Known Member
Ik heb nu een dik jaar een Malaguti FireFox F15, nu zit ik te denken om er nu maar eens een 70cc onder mijn FF te gooien.

Nu wil ik eerst ff meedelen dat ik niet zo gek veel verstand heb van scooters...

Allereerst: wat heb ik:

Malaguti FF F15
Standaard cilinder
Standaard krukas
Standaard carbarateur
Gianelli NRX uitlaat
Mallossi Vario (weet niet welke kost mij in december '01 139 gulden)
Standaard luchtfilter

De scooter loopt tegen de 95 (op de teller) aan (vaakst 90)

Nu zit er dus aan te denken om er 70cc onder te gooien, maar wat voor cilinder adviseren jullie mij? Ik wil graag mijn krukas behouden (alhoewel dat ding heeft er alwel 19500 km op zitten)

Ben ik ook een andere uitlaat nodig?
En een andere carbarateur?

Wat is de prijs zo'n beetje?

Sorry dat ik deze vragen moet stellen maar ik heb niet zoveel verstand van scooters (en wil dit dus ook door een dealer of een maat van mij eronder laten zetten)

ALVAST BEDANKT!

Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst andere uitlaat halen.. NRX is echte 50cc uitlaat, dus zoiets als Shot/NArdo, 4race, Yasuni R. Verder ligt het aan je budget.. Als je niet veel poen hebt kan je 17.5 halen en dr70 (maybe in de toekomst tuned) Als je wat meer heb MHR Replica of HEbo Alu...

Bedankt voor je repley Ozdorp!
En mijn krukas dan die kan ik gewoon blijven houden? Aangezien die er al 19500 km op heeft zitten.

En wat Joor nu te melken heeft weet ik niet, maar ik ben lid van dit forum om dingen die ik niet weet of niet snap te vragen en niet om gelijk mijn topic dicht te laten gooien als ik een topic open!

Deze vragen zijn al 100x gesteld... daarom reageert Joor zo.

Koop gewoon een Hebo Alu/ MHR-R met een Yasuni R, 19DO en een Doppler asje.

Originally posted by Lieuwe
Deze vragen zijn al 100x gesteld... daarom reageert Joor zo.

Koop gewoon een Hebo Alu/ MHR-R met een Yasuni R, 19DO en een Doppler asje.
hoppa! en daar bij je alweer 400 euro lichter zonder montage kosten meegerekend. ik adviseer dr70 + 19/17,5mm. weer ff sparen en dan andere pijp halen.

Originally posted by Binnetie
@marbossi with
Maar kan ik dan gewoon mijn NRX doorgebruiken totdat ik geld heb voor een nieuwe?

ik ben persoonlijk niet zo pro-NRX... eerder leuk 70cc uitlaatje dat je verder ook nog kan gebruiken...

en idd uitkijken naar bijvoorbeeld een DR70 met 17,5 carbje om te beginnen :)

dan asje erbij en later uitkijken naar MHR rep of hebo alu ofzo :)

@marbossi with
Maar kan ik dan gewoon mijn NRX doorgebruiken totdat ik geld heb voor een nieuwe?

Tuurlijk kan dat. Met een Nrx kom je echt nog wel vooruit.
Wel verstandig is wat geld achterover te drukken voor een stel lagers, en maybe wel een Doppler as erbij.

Ik ga trouwens komende week een Gilardoni 70 cc op me Firefox met std. krukas monteren.

@marbossi with
tuluk ik gebruik ook mijn Z-tje tot er geld is voor R-etje (yasuni's)
met R haal je veel meer uit je cilinder maar nrx is leuk om te beginnen en, je draait niet zoveel toeren als bijv. R dus kan je as het beter aan.

Verkoop je NRX, en haal voor dat geld hier op het forum een 2e hands goed vlammende uitlaat moet te doen zijn. Misschien kost het je dan 20 -50 euro.

Back