70cc + oliepomp + dopje in tank?

  • Thread starter Thread starter Dust Devil
  • Start date Start date
D

Dust Devil

Guest
Effe van te voren: Ik heb mij scooter gemaakt met de bedoeling het een 'special scoot' te laten zijn. Dus die twinner is voor de sier..... maar ik wil nu toch wel wat meer snelheid, dus....

Ik heb mijn nieuwe 70cc Polini giet laten tunen, en daar een 19mm dellortho met olie en vacuum aansluiting bijgekocht.
Mijn vraag is nou: hoe moet ik rekening hoden met de olie, ik laat gewoon mijn pompje zitten, dus hoeveel olie zou ik per liter benzine in de tank erbij moeten gooien.
 
Advertisement - register to remove this

Als je dat precies wilt weten dan zou je eerst moeten weten wat de smering-verhouding van de oliepomp zelf is. En daar kom je niet achter, dus wordt het gokken...
 
Nou, stel dat je pomp idd 1/50 smeert en je wilt dat je scooter 1/40 smeert:

-Stel je tank is 10 liter

-dan wil je dat daarbij 25cc olie per liter benzine wordt gemengd
(=250cc per 10 liter) (25cc = 1/40)

-wat er al door de pomp gemengd wordt is: 1/50, =200cc

-dus er moet nog 250-200= 50cc bij je benzinetank.

-50cc per 10 liter = 1/200, dat is de verhouding olie/benzine wat je in je benzinetank moet doen.

Simpel
 
Originally posted by MHRamey

Simpel
Bedrijfskunde zeker? ;)

Nee, even ontopic: Ik heb ook nog een oliepomp. Ik doe meestal idd iets van 1,5 dopje olie bij een nieuwe tankbeurt. Maar je kan het natuurlijk ook precies gaan berekenen.
 
gewoon een keer in de maand een jerrycan voltanken en daar de olie bij doen....

ik doe je de benzine afmeten met een grote injektie spuit omdat ik nu kartolie van petuline gebruik en als het gemengt is moet het binnen 2 dagen gebuikt worden (als ik ga rijden schud ik een keer goed met me scoot)
 
Back
Top