70cc Airsal

f15@skar

Well-Known Member
Is de 70cc Airsal Alu met nicasil wand een goeie cilinder voor minarelli horizontaal, in combinatie met black swan?

Ik bedoel de cilinder bij jps voor 269,-
 
Advertisement - register to remove this

het enigste nadeel is dattie volgens mij slecht is afgewerkt en je hem dus beter ff kan laten bijwerken/tunen
joël weet hier alles van..
 
Ze zijn erg slecht afgewerkt en niet echt super vet. Misschien wat meer geld bijleggen en een leuk hebo cilindertje halen
 
Originally posted by Jasper:
airsal 70 is na tuning toch vrij snel hoor, enige nadeel is dat ze snel slijten.......

Zijn ze zonder tunen niet snel dan? Ik ben namelijk niet van plan om em te laten tunen.

En wat slijt er dan zo snel aan? Die nicasil wand niet denk ik......

Weet er trouwens ook iemand hoeveel toeren dit ong. draait i.c.m. een black swan?

Oja, kun je er met een orginele krukas mee rijden?

Alvast bedankt
 
Originally posted by f15@skar:
Zijn ze zonder tunen niet snel dan? Ik ben namelijk niet van plan om em te laten tunen.

En wat slijt er dan zo snel aan? Die nicasil wand niet denk ik......

Weet er trouwens ook iemand hoeveel toeren dit ong. draait i.c.m. een black swan?

Oja, kun je er met een orginele krukas mee rijden?

Alvast bedankt


ik heb het ff over een airsal 70 bij mij (schakelbrommer) zonder tunen ook vrij snel, alleen als je hem krijgt is de afwerking vrij slecht, hetgeen dat slijt is je nicasil wand en je zuiger, bij mij draaide ie, icm een 70cc kundo uitlaat, ruim 13.000rpm, bij jou heb ik geen id
smile.gif

en van dat krukas weet ik ook niet........
 
zijn fuk cilinders, heb er ook 1 gehad....moet em eerst heel goed afwerken want dat steld dus niks voor en vervolgens rijd het voor geen meter, heb em zelf flink bijgewerkt (tunen ga ik het niet noemen) met een dremel, uitlaat poort breder,hoger en van onder wat vlakker gemaakt, en inlaatpoorten bijgewerkt, en vervolgens met een for race er onder vlamde dit wel aardig, alleen jammer dat na 1500 km de nicasil wand er afbegon te donderen maar voor die korte tijd dat ik er mee heb gereden, liep het wel aardig.

deze cilinder met een for race en een 17.5mm carb kon je aardig wheelys mee trekken, na het door moi bijwerken had het redelijk veel koppel en ook nog aardig wat toeren.
 
Goed, dan koop ik geen Airsal.
Kan iemand mij nog andere cilinders aanraden tussen de 200 en 300 piek? Waar ik met een orginele krukas mee kan rijden.

Is de 70cc Gilardoni Alu voor 289,- bij scootparts een goeie cilinder? Of is dit te veel geweld voor de orginele krukas?
 
Originally posted by f15@skar:

En wat slijt er dan zo snel aan? Die nicasil wand niet denk ik......

Als die er uberhaupt INZIT misschien (ze zijn denk ik een beetje vergeetachtig bij Airsal
smile.gif
) is dat het ENIGE wat NIET snel slijt dan...
smile.gif
 
Originally posted by Runner Rules !!:
Niet echt spectaculeer te noemen
wink.gif
... na tunebeurtje blaast ie 10x zo hard
smile.gif

Maar zonder tunen blaast ie toch wel stukken harder dan bijv. een 70 malossi sport of een 70 polini giet?
 
ja ook zonder tunen is het een leuk cilindertje, je hebt vooral veel trekkracht!
ik heb een tp(is het zelfde als dr) en met een blackswan en mallosi multivar trok ik een phantom met polini 70giet + nardo er flink uit! dit wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ie sneller is maar de kwaltiteit en de afwerking is wel beter!
 
Originally posted by f15@skar:
Maar zonder tunen blaast ie toch wel stukken harder dan bijv. een 70 malossi sport of een 70 polini giet?


nee

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Tuned, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm, Malossi Multivar/Ventilvar, Polini V-Snaar, Malossi Filteremelent, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next..
 
Back
Top