Hallo, ik heb jullie hulp nodig ik wil mijn speedfight harder laten lopen maar ik weet niet goed hoe hij is al wel volledig ontgrensd. Hij loopt nu 75km op de teller.
Set up: 50cc peugeot blokje
8,5g top performance rolletjes
Technigas terugloop uitlaat
Standaard 12,5m gurtnher carb als ik het goed heb
De prop is uit de uitlaat de vario ring is weg de carb begrenzer is er uit en dat zwarte backfire doosje is er uit. Zijn er nog meer die er niet uit zijn?
Hallo, ik heb jullie hulp nodig ik wil mijn speedfight harder laten lopen maar ik weet niet goed hoe hij is al wel volledig ontgrensd. Hij loopt nu 75km op de teller.
Set up: 50cc peugeot blokje
8,5g top performance rolletjes
Technigas terugloop uitlaat
Standaard 12,5m gurtnher carb als ik het goed heb
17,5 carb werk niet super op een peugeot.
Standaard of groter en de setup er iets meer na maken.
Maar afstellen vergt dat erg veel tijd en energie.
Ja die schuift in de die zwarte voorloopbuis.
Er zijn verschillende proppen over de jaren uitgekomen.
Blauwe witte. En hadden ook verschillende diameters erin zitten.
Sommigen kon je prima mee rijden, en sommigen kon je er beter uit laten.
Hie groter de de diameter hoe meer lucht, meer brandstof grotere explosie. Meer vermogen
Kort door de bocht.
View attachment 59702Dat is dit plastic ding naast dr lucht filter, die kun je verwijderen door één boutje weg te halen meestal. Hierdoor trekt die beter door
Ga ze afstelling nog meer verpesten, zelfs een 16mm draait niet goed op dat blok.. Anders had ik dit zelf ook allang er al onder zitten als dit super liep. Rijd sinds 1999 al met dat blok, dus weet echt wel wat eruit te halen is. Waarom denk je anders dat 17,5mm de standaard is voor de 100cc.
Op die 100cc zou ik standaard ook 21mm verwachten.. Maar blok loopt nou eenmaal beter op een kleinere carburateur (waar die genoeg aan heeft)
17,5 carb werk niet super op een peugeot.
Standaard of groter en de setup er iets meer na maken.
Maar afstellen vergt dat erg veel tijd en energie.
Ja die schuift in de die zwarte voorloopbuis.
Er zijn verschillende proppen over de jaren uitgekomen.
Blauwe witte. En hadden ook verschillende diameters erin zitten.
Sommigen kon je prima mee rijden, en sommigen kon je er beter uit laten.
Hie groter de de diameter hoe meer lucht, meer brandstof grotere explosie. Meer vermogen
Kort door de bocht.
Dat afstellen is net zo kansloos als een tomos snor brommer PRECIES 35KM/U te laten rijden.. Is mij nog nooit gelukt.
Of het ding gaat 30 op de teller en met een bijna bromsetup loopt die nog 40km/u op de teller.
Heb je ze dan ook gemixed? Dat is wat ik wil zeggen.
Post automatically merged:
Je scooter loopt dan kut omdat je je brandstof afstelling daarmee verpest.. Laten zitten dus, geeft je niks extra.
Post automatically merged:
Ga ze afstelling nog meer verpesten, zelfs een 16mm draait niet goed op dat blok.. Anders had ik dit zelf ook allang er al onder zitten als dit super liep. Rijd sinds 1999 al met dat blok, dus weet echt wel wat eruit te halen is. Waarom denk je anders dat 17,5mm de standaard is voor de 100cc.
Op die 100cc zou ik standaard ook 21mm verwachten.. Maar blok loopt nou eenmaal beter op een kleinere carburateur (waar die genoeg aan heeft)
Post automatically merged:
Dat afstellen is net zo kansloos als een tomos snor brommer PRECIES 35KM/U te laten rijden.. Is mij nog nooit gelukt.
Of het ding gaat 30 op de teller en met een bijna bromsetup loopt die nog 40km/u op de teller.
het verhaal is een stukje uitleg en heeft ook niks met afstellen te maken.
er word na gevraagd en ik geef netjes antwoord.
daarbij als het er netjes op heeft gelopen en je haalt het weg dan is het niet kansloos afstellen maar juist herstellen wat fout is gegaan.